JENSEN förskola öppnar i västra Sverige

Till hösten 2022 startar JENSEN förskola i helt nybyggd fastighet i Södra Landvetter, Härryda kommun. Förskolan kommer att rymma ca 110 barn fördelat på 6 avdelningar, som byggs och förvaltas av Turako fastigheter. Den nya förskolan i Härryda kommun uppförs i trä och miljöcertifieras enligt Svanen.

“Vi är mycket glada över att tillsammans med Turako få möjlighet att starta vår första förskola i västra Sverige. Vi erbjuder föräldrar en trygg förskola med hög kvalitet. Vårt fokus är på att ge mer kunskaper i förskolan och hälsa för barnen.” säger Linda Alm, Verksamhetschef JENSEN förskola

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. JENSEN är ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 10 000 elever och 800 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.

Linda Alm

Skolchef JENSEN förskola 0733 46 66 88