JENSEN yrkeshögskola har i ansökningsomgången för 2021 beviljats 12 utbildningar under kommande fyra år.

JENSEN beviljas 12 nya YH-utbildningar

JENSEN yrkeshögskola har i ansökningsomgången för 2021 till Myndigheten för yrkeshögskolan beviljats 12 utbildningar till ett värde av 120 MSEK under kommande fyra år. Det placerar JENSEN YH som 8:a av 147 anordnare i antal beviljade utbildningar. JENSEN har högst antal beviljade IT-utbildningar av alla i Stockholm stad.

YH-myndigheten beviljade 33% av alla sökta utbildningar, där JENSEN nådde hela 57% beviljandegrad på sina ansökningar.

“Resultatet innebär att YH-myndigheten bedömer att våra utbildningar håller hög kvalitet. Vi har även träffat rätt med vår design av kvalificerade IT-utbildningar utifrån den stora brist på IT-kompetens som råder i näringslivet” säger Mats Wermelin, Verksamhetschef för JENSEN YH.

Den goda tilldelningen visar att JENSEN fortsätter att växa och etablera sig som en av de ledande YH-utbildarna inom IT. Med beviljandet av utbildningen Hovslagare inom hästnäringen blir JENSEN dessutom första anordnare av denna utbildning i Stockholmsområdet.

Dessa utbildningar beviljades för JENSEN YH:

AI Developer
Cloudutvecklare AWS
Cloudutvecklare Azure
Frontendutvecklare
Frontendutvecklare inriktning webbsäkerhet
Hovslagare
IT-projektledare

Göteborg
Cloudutvecklare AWS
Frontendutvecklare
Frontendutvecklare inriktning webbsäkerhet
Teknisk testare

Malmö
Systemutvecklare med inriktning säkerhet

JENSEN education är ett familjeföretag som drivs av passion för elevers kunskap och utveckling. Ett av Sveriges ledande privata utbildningsföretag med 13 000 elever och nästan 900 medarbetare. Träning för verkligheten och bildning som mål genomsyrar verksamheten.

Mats Wermelin

Verksamhetschef JENSEN yrkeshögskola 073 773 19 74