Fran och Lucía, ägarna Enje

Ny spansk tapasrestaurang öppnar hos SöDER Gallerian i Helsingborg

SöDER Gallerian välkomnar Enje, en ny spansk tapasbar med ingång från Mäster Palms Plats. Bakom Enje står Fran och Lucia, två passionerade individer som har som mål att sprida den spanska kulturen genom mat, kultur och språk till alla besökare.

Enje erbjuder en genuin upplevelse av traditionell, hemlagad tapas med ett noggrant urval av drycker som inspirerats av flera regioner i Spanien.

"Enje är resultatet av mycket ansträngning, en dröm som gått i uppfyllelse och mycket arbete" säger Fran, en av ägarna till Enje. "Vår historia börjar när vårt tidigare jobb gick i konkurs och därmed vår enda inkomstkälla. I december 2023 blev vi arbetslösa och fick nyheten som skulle förändra våra liv: vi skulle bli föräldrar. Vi behövde hitta ett jobb eller packa ihop och återvända till Spanien. Då fick vi förslaget; varför inte ta över lokalen själva och starta vår egen verksamhet? Vår första tanke var, "Det är galenskap". Men de bästa besluten kommer från galna idéer. Då föddes Enje, en spansk tapasbar bortom flamenco och tjurfäktning, en bar som vill erbjuda nya möjligheter till söder och Helsingborg"

Sedan ombyggnationen av Mäster Palms Plats har platsen blomstrat. Öppningen av Enje kommer bidra till livet på torget och skapa en levande atmosfär för alla som besöker SöDER Gallerian och torget.

"Mäster Palms plats börjar äntligen bli komplett!" - säger Cassandra Jertshagen VD Jefast som äger Söder Gallerian. "Äkta spansk tapas med mycket kärlek genomsyrar allt hos våra nya hyresgäster Enje. Vi är nöjda med mixen av utbudet som våra besökare kan njuta av och hoppas att detta blir en ny favorit hos Helsingborgarna."

Restaurangens öppettider:

• Vardagar: 11:30-14.00, 16:00-22:00
  • Lördagar: 16:00-22:00

Välkommen till Enje – där Spanien möter Helsingborg!

För mer information kontakta:

Lucía González Molins
Ägare Enje