Jörgen Lindberg och Andreas Moresco från Akiru Studios

Akiru Studios flyttar in i Jefast höghus - Söders Höjder

Jefast är stolta över att välkomna Akiru Studios till det miljöcertifierade höghuset Söders Höjder. Akiru Studios producerar skräddarsydd mjukvara till både stora och små kunder, inklusive välkända namn som Sparbanken Syd, Kulladal Kitchens och Helsingborg Marathon.

De är kända för sitt unika tillvägagångssätt vid mjukvaruproduktion, vilket möjliggör snabba leveranser och lägre kostnader. Detta gör dem till en attraktiv leverantör för sina kunder.

Tidigare har Akiru Studios haft sitt kontor på HETCH men ett stort inflöde av nya kunder har företaget vuxit med flera medarbetare och kommer fortsätta att växa under resten av 2024 och hela 2025. Expansion har lett till behovet av större lokaler och de har nu valt att etablera sig på Mäster Palms Plats där företaget kan fortsätta växa och bygga sin unika och attraktiva företagskultur.

"Efter att Andreas på Jefast visat oss deras nya lokal på Söder var det svårt att ha ögon för något annat," säger Jörgen Lindberg, medgrundare av Akiru Studios. "Lokalen passade oss perfekt! Bra planlösning, lagom stor och perfekt läge. Det skadar inte heller att Andreas var snabb, trevlig och lösningsorienterad. Vi är så taggade på att få tillträde till vårt nya kontor efter att Jefast är klara med renoveringen i början på augusti."

Idag finns det flera företag och aktörer som har valt att etablera sig i detta centrala område, vilket tillsammans bidrar till den positiva utvecklingen. Vi är glada över att Akiru Studios nu också blir en del av detta dynamiska och växande område.

"Vi är väldigt glada att få välkomna Akiru till ett av Helsingborgs högsta hus med fantastisk utsikt över sundet, säger Cassandra Jertshagen som är VD på Jefast. Denna kontorsetablering visar tydligt hur Helsingborg växer och stadsdelen Söder nu är en självklar del av stadskärna. Det är minst sagt ett toppen läge för kontor med all service man kan tänka sig i samma hus – parkering, Nordic Wellness, flera restauranger, Systembolaget, Hemköp och fler därtill som skapar en effektiv arbetsdag, avslutar Cassandra.

Vi ser fram emot att välkomna Akiru Studios till Söders Höjder och är övertygade om att de kommer trivas i sina nya lokaler och fortsätta sin framgångsrika resa.

För mer information kontakta:

Jörgen Lindberg
Developer and customer contact