Gå direkt till innehåll
Centrumledare Alexandra Werder Hallonkvist och biografchef Ann Rönnberg Vesterlund är glada att återigen kunna erbjuda besökarna en bioupplevelse.

Sveriges modernaste biograf öppnar imorgon!

Äntligen! Filmstaden på SöDER öppnar igen imorgon tisdag, den 1 juni. Filmstaden har varit stängd sedan slutet av november men när regeringen meddelade att det åter blir möjligt att ha 50 personer i samma biosalong från den 1 juni tog Filmstaden beslutet att öppna igen.

- ”Som vi längtat! Vi har verkligen sett fram emot att kunna välkomna helsingborgarna tillbaka till vår fina biograf med den senaste tekniken och erbjuda den helhetsupplevelse som ett biobesök faktiskt är, säger Ann Rönnberg Vesterlund, biografchef Filmstaden Helsingborg.

Filmstaden Helsingborg ligger på plan 2 i SöDER gallerian och har sju salonger på två plan med bland annat Sveriges första iSense och en lyxig VIP salong för den som vill ha lite extra komfort. Alla salonger har avancerade bild- och ljudanläggningar och alla platser har bra sikt.

-”Att återigen kunna erbjuda våra besökare en säker bioupplevelse känns väldigt kul och efterlängtat. SöDER är ett upplevelsecentrum med fokus på mat och nöje som samtidigt får vardagen att smidigt rulla på för många boende och arbetande i området då vi även erbjuder paketutlämning, inhandling av livsmedel och andra förnödenheter samt skönhetsvård under ett och samma tak” säger Alexandra Werder Hallonkvist, centrumledare SöDER gallerian.

Säkra och trygga miljöer för gallerians besökare har ur smittskyddssynpunkt varit ett tydligt fokus sen pandemin bröt ut.

- ”Vi förhåller oss självklart till rådande rekommendationer och restriktioner och har vidtagit en rad olika åtgärder för att erbjuda en säker miljö. Exempelvis kan man alltid se aktuellt besökstryck vid våra entréer, inne i gallerian och på vår hemsida. Vi har flera handspritsstationer, påminner om att hålla avstånd, alla våra verksamheter vidtar extra åtgärder för att underlätta säkrare inköp med bl.a. avhämtning, begränsat antal besökare, avstånd med markeringar, plexiglas, handsprit, extrautbildad personal för att nämna några åtgärder" säger Alexandra Werder Hallonkvist, centrumledare SöDER gallerian.

Fler nödvändiga åtgärder har vidtagits för att kunna erbjuda en säker bioupplevelse.

- ”Vi kan bland annat garantera distans mellan biobesökarna genom att vårt biljettbokningssystem som automatiskt lämnar tomma stolar mellan varje sällskap. Maxantalet per salong är 50 gäster och vi har stängt av varannan rad för att kunna garantera avstånd. Utöver det har vi spridit ut utställningarna för att undvika köbildning, utökat våra städrutiner och erbjuder flertalet stationer med handsprit", förklarar Ann Rönnberg Vesterlund, biografchef Filmstaden Helsingborg.

För mer information:
Alexandra Werder Hallonkvist, centrumledare SöDER, 042-361203