Jeeves får order av holländska grossisten Triade

Jeeves Information Systems (“Jeeves”) har genom sin partner JIS Netherlands fått en order från det holländska grossistbolaget Triade att implementera Jeeves Universal i hela sin europeiska verksamhet. – Efter att vi gjort flera förvärv av bolag med olika affärssystem har vi under en längre tid haft behov av ett effektivt enhetligt system. Efter att ha utvärderat flertalet affärssystem i över 1,5 år, har Jeeves Universal uppfyllt våra krav på ett affärssystem med flexibilitet och effektivitet för interna transaktioner, säger Wim Pols, Finanschef på Triade Netherlands. Triade är ett av de största grossistbolagen i Holland av elektronik för proffs och av hemelektronik. Triade levererar produkter från över 120 producenter till återförsäljare med totalt fler än 5 000 butiker. Under 2007 omsatte Triade cirka 1 miljard euro och har 600 anställda i Holland, Belgien, Luxemburg, Danmark, Spanien och Portugal. Bland Triades storägare finns ABN Amro och Friesland Bank Investments. – Triade är en strategisk kund för oss. Triade är ett snabbt växande medelstort logistikföretag med behov av ett integrerat affärssystem. Det är ett företag i helt rätt målgrupp för Jeeves, där vi konkurrerat med de stora namnen. Detta är samtidigt ett genombrott för vårt samarbete med vår partner JIS Netherlands och en bekräftelse på att JIS Netherlands och Jeeves är mycket konkurrenskraftiga i Holland, precis som Jeeves är i Sverige, säger Lars Dahlberg, försäljningschef på Jeeves. Jeeves Information Systems partner JIS Netherlands inleder implementeringen hos Triade omgående, för att vara fullt installerad 1 maj 2009. Ordern omfattar det första av tre utrullningssteg, varvid följdorder väntas senare under 2008 och i början av 2009. – Vi är stolta att kunna konstatera att Jeeves affärssystem passar Triades expansiva verksamhet. För oss innebär det att vi kan addera ytterligare ett mycket viktigt bolag till vår växande Jeeves-kundbas. Att Triade valt oss stärker oss i vår uppfattning att vi kan göra Jeeves inte bara till det snabbast växande affärssystemet i Europa, utan även i Holland, säger Jos Bruins, VD på JIS Netherlands. För mer information, vänligen kontakta: Lars Dahlberg, försäljningschef Jeeves, tel: 08 587 099 00 e-post: lars.dahlberg@jeeves.se www.jeeves.se Edwin Bruinenberg, Jeeves Account Manager på JIS Netherlands, tel: +316 52 34 44 66 e-post: edwin.bruinenberg@jisnl.com www.jisnl.com Fakta om Jeeves Information Systems Europas snabbast växande leverantör av affärssystem (Gartner, augusti 2006), Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom dotterbolag, partners och återförsäljare. Koncernen samarbetar med bortåt 70 partners globalt och i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukter är Jeeves Universal och Garp, som sammantaget finns installerade på mer än 3 900 företag. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholmsbörsen. www.jeeves.se

Ahwen Sheikh

Presskontakt Head of Marketing Sverige