Köpte kreativ kulturhelg på Stenegård för att stötta Musikhjälpen – I helgen kommer de hit!

Fem mammor och sju barn från Tänndalen
På fredagkväll kommer det 5 mammor med sina 7 barn till Stenegård i Järvsö för att få uppleva den helg de budade på för att stödja Musikhjälpen förra året.
De kommer delta i workshops och kurser med konstnärer och hantverkare. Bland annat sy muddar av lammskinn, trycka schabloner á la Hälsingegård, besöka konstverkstäder och medverka vid smyckestillverkning i återbruk. Det ingår boende med frukost och kvällssnacks. Rummen ligger mitt i vackra Järvsö. Lunch ingår och serveras på plats i gårdens alla olika miljöer. Fredag kväll bjuds det på välkomstbuffé av hälsingespecialiteter. Lördag kväll bjuds det på middag och fest med musikunderhållning. Dessutom blir det guidad tur på Stenegårds världsarvscentrum.

Företagare som deltar:
Yllebruk, Kulturkossan, Måleriverkstan, Jarsemål, Stenegårdstunnbrödbageri, Trädgårdscaféet, Lehmanns kök, Järvsö Sleep n eat, Tyskakorvar, Erik Brodén, Kulturlidret: Kulturkossan, Anna-Karin Söderlind, Tomas Rutäng – metallformgivning, Stenegård

Vill ni följa med under helgen och göra intervjuer går det bra men ring för att komma överens om tid och få programmet. Presskontakt: Maria Norén 076-806 49 88

Bästa hälsningar,
Charlotta Netsman
Mobil:073-275 26 12

Verksamhetsutvecklare Stenegård i Järvsö
Ljusdals kommun
www.stenegard.com

Skidåkning, cykling, kultur och världsarv. Varierande upplevelser under alla årstider i Järvsö, Hälsingland.
Destination Järvsö AB förmedlar boende, aktiviteter och upplevelser för besökande i gäster i Järvsö med kringliggande orter. Genom Destination Järvsö AB:s  bokningscentral samt turistbyråverksamheten som bedrivs på uppdrag av Ljusdals kommun är Destination Järvsö AB den första gästen får kontakt inför sitt besök.