Bra bokningsläge i Järvsö inför sportloven

Bokningsläget i Destination Järvsö är mycket bra inför sporloven.
- Vecka 8 har vi ett fåtal bäddar kvar och vecka 9 är i stort sett helt fullbokat. Verkligen roligt att vi bjuda på rejält med snö och ordentlig vinter när vi har så många besökare som ska komma hit. Vi har just nu en omsättningsökning på 10% jämfört med föregående vintersäsong säger Maja Frost, platschef på Destination Järvsö.

Peter Augustsson VD för Järvsöbacken säger så här om läget i pisterna:
- Just nu är det perfekt läge för skidåkning, 80 cm natursnö och  110 cm snö i backarna, perfekt underlag för skidåkning.

- Skidspåren i Harsa är fantastiska, så här mycket snö har vi inte haft på några år. säger Veronica Snar från Harsagården.

Snödjupet i Harsa ligger på 85 till 95 cm och det ger självklart också goda förutsättningar för skoteråkning.

- Vi har fortfarande gott om boende kvar till påsken, men det bokar på hela tiden. Om man vill komma de närmaste veckorna så är det smart att sikta in sig på söndag-torsdag. Då finns det mer att välja på säger Maja Frost.

Skidåkning, cykling, kultur och världsarv. Varierande upplevelser under alla årstider i Järvsö, Hälsingland.
Destination Järvsö AB förmedlar boende, aktiviteter och upplevelser för besökande i gäster i Järvsö med kringliggande orter. Genom Destination Järvsö AB:s  bokningscentral samt turistbyråverksamheten som bedrivs på uppdrag av Ljusdals kommun är Destination Järvsö AB den första gästen får kontakt inför sitt besök.