Premiär på sprudlande musikalisk upplevelse i unika Skeppar Karls salong i Gamla Stan

Maria Baczynski, sångsolist och röstpedagog, är initiativtagare till en musikalisk soaré med kända musiker. Den karismatiska Rimma Gotskosik, en virtuos och hejare på violin, trollbinder sin publik. Jan-Erik Sandvik är en flitigt anlitad pianist och följsam ackompanjatör. Tillsammans framför denna trio kända klassiska pärlor från ”musical till chardas”. En färgsprakande kavalkad med pärlor och wienermusik i en unik miljö i Skeppar Karls Salong i Gamla stan. Medverkande: Rimma Gotskosik, violinist: Född och uppvuxen i Ryssland, idag bosatt i Sverige, har en gedigen musikalisk utbildning från konservatoriet i Tasjkent och pedagogexamen från Kungliga Akademin i Stockholm. Hon har medverkat i Sveriges Radios Symfoniorkester och i Stockholmsfilharmonin, konsertmästare på Oscarsteatern i hela 17 år. Vid flera uppsättningar har hon varit kapellmästare hos Stockholms Operettensemble. Jan-Erik Sandvik, pianist: Utbildad vid Musikhögskolan i Stockholm. Han har arbetat vid de flesta teatrar i Sverige (GöteborgsOperan, Malmö Opera, Stockholms Stadsteater, Confidencen, Tyrol m fl) samt medverkat som pianist i föreställningar vid bl a Circus, Göta Lejon, Oscarsteatern, Stockholms Parkteater. Jan-Erik medverkar som pianist/kapellmästare i många frilansande sång- och teatergrupper och är även en mycket efterfrågad ackompanjatör. Maria Baczynski, sångsolist (mezzosopran): är en mångsidig och dynamisk sångerska med en varm och personlig röst. Maria gör nu comeback efter musikalerna Animalen och My Fair Lady på Oscars teatern. Maria är också egen företagare med företaget Voiceinvestor. Plats: Skeppar Karls Salong, Skeppar Karls gränd 4 i Gamla stan Stockholm (2:a gränden från Slottet) Premiär måndagen den 11 februari 2008 kl 19.00 -20.30. Paus med förfriskningar. Pris: 250 kronor Medierna välkomnas (utan kostnad) till genrepet söndagen den 10 februari kl 19.30 för intervjuer, annars enligt överenskommelse med Maria Baczynski. För information och förbokning, kontakta: Maria Baczynski, Voiceinvestor tel 08-21 80 11 eller Pressansvarig och ansvarig för marknadsföringen: Pia Jansäter, Jansäter Kommunikation, 040-97 07 80

Klassisk musik för själen i Gamla Stan

Maria Baczynski, mezzosopran, och Jan Eyron på flygel Mezzosopranen Maria Baczynski ackompanjeras av Maestro Jan Eyron på Steinwayflygeln i Marias charmerande lokal i Gamla stan, Skeppar Karls Salong, i Stockholm. De framför en romansrepertoar som är speciellt utvald av Jan Eyron med stycken från Mats Reger, Schubert, Brahms för att nämna några.