Solveig Larsson och Jägarnas Riksförbunds nya generalsekreterare Anders Lindström.

Anders Lindström ny generalsekreterare på Jägarnas Riksförbund

Jägarnas Riksförbund tar nu nästa steg i sin utveckling för att säkra upp framtiden och bli än mer attraktiva och relevanta. I samband med det framtidsarbete som bedrivits har det visat sig att det behövs en tydligare verksamhetsstruktur och därför skapas nu rollen som Verksamhetsutvecklare för att på ett bättre sätt länka samman förbundets olika grenar för framtiden.

- Vi tror att Per Wanström är helt rätt person för den tjänsten eftersom få personer har så gedigen kunskap om JRF och våra medlemmar som han, säger Solveig Larsson, förbundsordförande.

Som ny Generalsekreterare anställs Anders Lindström. Anders har under de senaste 15 åren arbetat och verkat i ledande positioner hos SAKO, Interjakt och Jaktgrossisterna. Anders har tidigare erfarenhet från ideella föreningar, till exempel som en av grundarna till Föreningen Sveriges Jägare.

- Jag vill bidra med min långa erfarenhet och kunnande från jakt- och vapenbranschen och föra JRF framåt. Jag tror att min praktiska erfarenhet från branschen kommer samspela med min ledarskapsstil och ge JRF bra förutsättningar att utvecklas, säger Anders Lindström.

Anders planeras tillträda sin tjänst 1 juni och kommer under en period successivt slussas in i det operativa arbetet sida vid sida med Per Wanström.

- Det är en ynnest att få ha kvar Pers kunskaper i organisationen. Jag tror att Pers erfarenhet tillsammans med min vilja att plocka upp idéer och skapa en bra lagkänsla kommer göra introduktionen smidig, fortsätter Anders Lindström.

Vid förbundsårsstämman kommer Anders få chansen att presentera sig för ombud och funktionärer.

- Vi är väldigt glada över möjligheten att både ha kakan och äta den. Dels får vi ha kvar Pers gedigna kunskap om JRF och dels får vi in en ny kraft att driva förbundet framåt, avslutar Solveig Larsson.

Kategorier

Jägarnas Riksförbund är en organisation med lokalavdelningar över hela landet. JRF arbetar för att reglerna kring jakten ska förenklas och för att jägarnas och markägarnas kunnande och ansvar ska sättas främst.

Solveig Larsson

Förbundsordförande 070-605 62 74