Gå direkt till innehåll
Lansering av höstens artister på Big Stage – Looptroop Rockers, Sarah Dawn Finer, Blacknuss, Tensta Gospel och Ed Harcourt

Pressmeddelande -

Snart har det gått ett år sedan Jacy’z Hotel & Resorts lanserade Göteborgs stora nya nöjeskonsertscen, Big Stage. 10 000 gäster har köpt biljett och många har ätit middag, bokat hotellrum och varit på efterfesterna med artisterna i den hemliga baren JQ. Nu släpps höstens nöjeskalender och Jacy’z fortsätter att bjuda på ett brett och festligt utbud. Det blir alltifrån old school hip hop, gospel, soulfunk, biopremiärer med Lady Gaga och Tom Hardy, comedy clubs, förfest till Way Out West och internationellt gästspel från England.

Big Stage är Göteborgs nya nöjesscen och specialdesignad för att leverera konsertupplevelser av högsta klass. Många av platserna i lokalen är sköna fåtöljer med fotpall, på både balkong och parkett, samt rundade soffor och på samtliga platser kan gästen enkelt beställa dryck och tilltugg via QR-koder.

Programmet för hösten är nu klart och först ut blir en unik konsert med Looptroop Rockers & Svenska Akademien. Någon vecka innan blir det förfest till Way Out West i dagarna tre på PAM’S Pool Deck & Lounge då Studio Barnhus kommer till Jacy'z. Därefter återkommer Blacknuss Allstars efter förra årets slutsålda spelning och lagom till att höstvindarna viner blir det bio då filmerna The Bikeriders (Tom Hardy) och Joker (Lady Gaga) går upp på vita duken i Big Stage. Gospel ligger Jacy’z varmt om hjärtat så därför kommer Tensta Gospel Choir för att sprida sitt positiva budskap och fylla kvällen med kraftfulla röster och inspirerande musik.

– Jag gillade verkligen vårens program på Big Stage och är så glad att så många hittade till Big Stage. Vi har fått fint beröm och betyg från artister såväl som gäster och många kommenterar den annorlunda och internationella konsertupplevelsen vi bjuder på. Nu är det dags för hösten och starten blir något alldeles extra med Looptroop och Svenska Akademien, berättar Viktor Jebsen Entertainment Manager på Jacy’z.

Under hösten kommer det att bli releasekonsert med Samuel Ljungblahd, en stämningsfull konsert med Sarah Dawn Finer, Jacy’z Jazz Night med Stefan Sporsén. en nylansering av den egna Comedy Cluben står också på programmet där man bland annat får se Henrik Nyblom. Ett nytt sorts yoga-event blir det också tillsammans med Emma Green och Åsa Lindau samt en redan slutsåld live-podd med tjejerna från Säker Stil. The Times hyllade singer-songwritern, tillika producent och låtskrivare för Peter Jöback, Ed Harcourt flyger in från England och gör en unik Sverigespelning i oktober. Under julen blir det LaGaylia Frazier för hela slanten när hon kommer med sin bejublade Tina The Show.

– Vi hoppas att Göteborg ska gilla vårt breda utbud där vi ser den gemensamma nämnaren som starka musikaliska upplevelser med artister som brinner för sin sak. Vi tycker också vår publik har förstått det härliga med att vi inte bara är en scen utan att middagen innan, doppet i pool cluben eller en drink med artisterna efteråt är fina detaljer i den totala upplevelsen. Med en höst fylld av spännande evenemang ser vi fram emot att fortsätta erbjuda oförglömliga stunder på Big Stage, avslutar Viktor Jebsen.

Hela programmet för hösten:

Torsdag - lördag 8-10 augusti - Studio Barnhus Weekender PAM’S – DJ Lineup Axel Boman, Bella Boo, Kornél Kovács
Fredag 23 augusti – Looptroop Rockers & Svenska Akademien
Lördag & söndag 14-15 september – Tensta Gospel Choir
Fredag 20 september – Samuel Ljungblahd
Lördag 21 september – Tina Turner Tribute med La Gaylia Frazier
Fredag 27 september – Sarah Dawn Finer – Songs & Stories
Lördag 28 september – Yoga Unit Jam
Söndag 29 september – Comedy Club – Thomas Petterson
Fredag 11 oktober – Säker Stil Livepodd 10 års Jubileum
Söndag 13 oktober – Comedy Club – Elin Almén & Shanti Rydwall Ménon
Fredag 25 oktober – Blacknuss med gästartister: Caspar Camitz & Nadja Kasanesh
Lördag 26 oktober – Ed Harcourt
Söndag 27 oktober – Comedy Club – Robin Paulsson
Söndag 10 november – Comedy Club – Henrik Nyblom
Lördag 16 november – Stefan Sporsén Quartet
Lördag 30 november – Räfven's Julfest

Bio
Bikeriders – löpande företällningar från och med 1 september.
Joker – löpande föreställningar från och med 6 oktober.

Julshow – LaGaylia Frazier “Tina The Show”
Totalt 14 tillfällen från och med 21 november.

Fler artister presenteras löpande på Jacy'z hemsida: