Transportbilscenters radarpar: försäljningschefen Dennis Blomberg (till vänster) och verkstadschefen Miran Rostam har på kort tid etablerat sig som en framgångsrik återförsäljare för IVECO i södra Göteborg.

Succé direkt för Transportbilscenter i Göteborg

Transportbilscenter i Göteborg är IVECO´s nyaste återförsäljare i Sverige.

På kort tid är det bara konstatera att det blivit en riktig framgångssaga trots att man startade med de sämsta tänkbara förutsättningarna…

- Att börja som en ny återförsäljare i en väldigt osäker tid mitt under en pandemi var en riktig mardröm. Men vi lyckades ändå snabbt etablera oss och kunden började att strömma in direkt. Det är vi väldigt tacksamma för, säger Dennis Blomberg, försäljningschef och en av de tre delägarna.

Dennis startade Transportbilscenter tillsammans med verkstadschefen Miran Rostam och entreprenören och bolagets vd Anders Cervin för två år sedan.

Tillsammans har de snabbt och effektivt lyckats skapa en blomstrande fullservice-anläggning i södra Göteborg – och passionen för IVECO är stor.

- Kriget i Ukraina blev och är även en utmaning med alla problem det fört med sig. Men tack vare att vi är ett stark sammansvetsat team så har vi ändå kunnat fortsätta att utveckla TRBC och övervinna alla hinder, säger Dennis Blomberg.

Transportbilscenter har egentligen haft fullt upp i verkstaden så fort man slog upp portarna.

- I starten var vi två mekaniker och även jag fick skruva en hel del för att vi skulle hinna med alla kundbilarna, berättar Miran eller ”Mirre” som verkstadschefen kallas, och fortsätter:

- Sedan dess har utvecklingen gått fort och nu har vi sju mekaniker som verkligen brinner för IVECO och att ge kunderna bästa tänkbara service. Dessutom har vi tre personer som jobbar med kundmottagning och reservdelar.

Det är inte bara transportbilar i verkstaden då TRBC även etablerat ett bra samarbete med husbilskunderna i Göteborgsregionen.

- Vi har regelbundna träffar med husbilsägarna och vi ser att både kunderna och TRBC vinner på samarbetet, säger Mirre.

Bakgrunden till IVECO´s satsning på att öka antalet återförsäljare till två i Göteborg berodde på att kunderna ville ha både utökad service och mer närhet för att kunna få hjälp med sitt IVECO-fordon.

- Så här i efterhand är det bara att konstatera att vi fått lika stor framgång i södra Göteborg som vi tidigare haft i den norra delen med vår egna filial IVECO Göteborg, säger Anders Nilsson försäljningsdirektör för IVECO Sweden AB.

Transbortbilscenter, som i år blev utsedd till Årets IVECO-återförsäljare, kommer inte att sitta nöjd – utan tittar sedan en tid tillbaka på att utöka sin verksamhet ytterligare.

- Vi har spännande planer och räknar med att fortsätta växa, säger Dennis Blomberg och avslutar:

- IVECO har marknadens bredaste modellprogram och många fina produkter som vi kan erbjuda till våra kunder. Det blir också extra spännande med IVECO eDAILY och vi vet redan nu att det finns ett stort intresse för IVECO`s elektriska transportbil.

Varumärkets breda produktsortiment omfattar Daily som finns från 3,5 till 7,2 ton i olika varianter, Eurocargo, som finns från 6 till 19 ton, och i det tunga segmentet över 16 ton finns IVECO WAY-serien med IVECO S-WAY för vägtransport, IVECO T-WAY för terrängtransport och IVECO X-WAY för lätta terränguppgifter.

IVECO har närmare 21 000 medarbetare globalt. Företaget har produktionsanläggningar i sju olika länder i Europa, Asien, Afrika, Oceanien och Latinamerika där man tillverkar fordon med den senaste avancerade teknologin. Med 4 200 försäljningskontor och serviceverkstäder i mer än 160 länder garanteras teknisk support överallt i världen där ett IVECO-fordon är i arbete.

Mer information om IVECO finns på www.iveco.com