Apotek Hjärtat och Itrim inleder samarbete

Apotek Hjärtat och Itrim inleder ett samarbete för att erbjuda det bästa programmet för hälsosam, effektiv och varaktig viktnedgång. På sex utvalda orter kan Apotek Hjärtats kunder möta hälsorådgivare från Itrim och få personlig rådgivning.

I samråd med hälsorådgivare från Itrim kan Apotek Hjärtat på sex orter erbjuda Itrims viktminskningsprogram med gruppträffar, personlig rådgivning och motionsupplägg.

Vi vet att många vill gå ned i vikt för att må bättre och förebygga ohälsa men också att det krävs både kunskap, motivation och stöd. Itrim har ett väl beprövat och vetenskapligt baserat program som vi är glada att kunna presentera för våra kunder, säger vice vd Bodil Eriksson, Apotek Hjärtat.

Genom personligt stöd och gruppträffar hjälper Itrim människor till bestående livsstilsförändringar. De första veckorna av programmet fokuseras på viktminskning och resterande del på att arbeta in nya mat- och motionsvanor med stöd av en personlig hälsorådgivare. Itrims viktminskningsprogram pågår under minst ett år.

Efterfrågan på Itrims tjänster är stor och genom samarbetet med Apotek Hjärtat får vi en fantastisk möjlighet att hjälpa ännu fler till ett lättare och friskare liv, säger Martin Anderlind, VD Itrim Sverige AB.

Att programmet fungerar visar en vetenskaplig studie av forskare från Karolinska Institutet och Uppsala Universitet: Itrims kunder hade i genomsnitt gått ner 10,8 kilo och fått ett minskat midjemått med 11,8 cm under de första 10 veckorna. Resultatet bestod även efter ett år. Itrims program vänder sig till män och kvinnor från 18 år.

Även Itrims sortiment av måltidsersättningar kommer att finnas på Apotek Hjärtat, till exempel soppor, shakes, frukostgröt, mellanmål och varma maträtter.

Följande sex Apotek Hjärtat erbjuder Itrims viktminskningsprogram:
Apotek Hjärtat Nordstan, Göteborg*
Apotek Hjärtat Solna Centrum (Hotellgatan 1), Stockholm
Apotek Hjärtat Frölunda Torg, Göteborg
Apotek Hjärtat Drottninggatan, Gävle
Apotek Hjärtat Knalleland, Borås*
Apotek Hjärtat Limhamn, Malmö
(* I Nordstan och Borås finns hälsorådgivare på plats från och med januari.)

För mer information kontakta:
Sofia Heurlin, informationsansvarig, Itrim Sverige AB, 0707-263301
Bodil Eriksson, vice vd Marknad Kommunikation, Apotek Hjärtat, 0706-296634

Bildtext: Från vänster: Kamran Kordnejad, apotekschef Apotek Hjärtat Solna centrum (Hotellgatan1), Stina Sanders, Itrims hälsorådgivare och Suzan Mahd, apotekarelev. Fotograf: Stefan Bohlin.

• apotek hjärtat
  • måltidsersättning
  • apotek hjärtat och itrim

Itrim Sverige AB
Itrim Sverige, etablerat 2003, är en svensk franchisekedja inom motion och viktminskning som genom individuell rådgivning och gruppträffar hjälper människor till ett lättare och friskare liv. En vetenskaplig studie av Itrims viktminskningsresultat visar att kunderna i snitt går ner 10,8 kilo med en midjereduktion på 11,8 cm under de tio första veckorna och att 74% fullföljer första året med bibehållna resultat. Kunder som fortsätter Itrim-programmets andra år har i snitt förlorat 12,3 kilo och 14,1 cm. Det gör Itrim världsledande inom varaktig viktminskning.

Apotek Hjärtat
Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med cirka 270 apotek och över 2 300 anställda. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom personligt bemötande, bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat har hittills öppnat cirka 70 nya apotek och kommer de närmaste åren att fortsätta öppna ytterligare ett fyrtiotal. Omsättningen är drygt 7 miljarder kronor.