Här är finalisterna till Womentorpriset 2015

Juryn har gjort sitt första utlåtande gällande nomineringarna till årets Womentorpris och kan nu med glädje presentera tre finalister i vardera kategori: Agero, DataTjej och Hogia i kategorin företag/organisation och Pär Fors, vd CGI Sverige, Camilla Sundström, vd Empower och Johanna Berlinde, VP & Head of Media and Entertainment Telia Sonera i kategorin individ.

Womentorpriset delas sedan 2012 ut årligen, av IT&Telekomföretagen i samarbete med Computer Sweden. Womentorpriset 2015 delas ut i två kategorier: individ och företag/organisation.

Pristagarna ska:

• ha bidragit till att fler kvinnor innehar ledande positioner.
  • ha bidragit till att öka uppmärksamheten kring att fler kvinnor på ledande positioner leder till hållbar konkurrenskraft och ökad lönsamhet i IT- och telekombranschen.

2015 års finalister till Womentorpriset

Företag/organisation:

• Agero
  • DataTjej
  • Hogia

Individ:

• Pär Fors, vd CGI Sverige
  • Camilla Sundström, vd Empower
  • Johanna Berlinde, VP & Head of Media and Entertainment Telia Sonera

Vinnarna presenteras under IT&Telekomdagen den 4 november och priset delas ut av förra årets vinnare i kategorin företag/organisation Jonas Persson, VD på Microsoft.

Jury

Finalister och vinnare utses av Womentorprisets jury, som består av:

Anne-Marie Fransson, förbundsdirektör IT&Telekomföretagen och vice VD Almega

Eva Halvarsson, VD Andra AP-fonden

Jonas Stier, professor Sociologi, Mälardalens Högskola

Per Danielson, CCO IDG Sweden Editor-in-Chief Computer Sweden and TechWorld

Stort tack till alla er som nominerat och lyft fram de som inspirerar!

• womentor
  • jämställdhet

Womentor är ett verktyg för att stödja företag i IT- och telekombranschen som vill arbeta systematiskt för att öka andelen kvinnliga chefer. De företag som deltar i Womentor tar aktivt ställning för och engagerar sig i att genomgå ett förändringsarbete, och inspirerar samtidigt andra i branschen att göra detsamma. Läs mer och se tidigare vinnare av Womentorpriset på www.womentor.se

IT&Telekomföretagen är en bransch- och arbetsgivarorganisation för företag från hela IT- och

​Womentorpriset uppmärksammar förebilder i IT- och telekombranschen – här är årets finalister

HP Enterprise Sverige, Agero, Pink Programming, Héléne Barnekow, Susanne de Boer och Myky Tran är alla finalister till Womentorpriset 2016. Priset tilldelas en individ och ett företag/organisation som bidragit till fler kvinnor på ledande positioner, och till att öka uppmärksamheten kring att jämställdhet leder till hållbar konkurrenskraft och ökad lönsamhet i IT- och telekombranschen.

IT-tjänsteföretaget Agero och Pink Programming-profilen Myky Tran vinnare av Womentorpriset 2016

Womentorpriset delades igår ut av IT&Telekomföretagen och Computer Sweden för femte året i rad, i två kategorier. Utmärkelsen går till en individ och en organisation som har bidragit till att fler kvinnor i IT- och telekombranschen innehar ledande positioner, och till att öka uppmärksamheten kring att fler kvinnor på ledande positioner leder till hållbar konkurrenskraft och ökad lönsamhet.