Hanne Dybro Senior Advisor ISOVERs Tekniska support

ISOVERs Tekniska support erbjuder rådgivning i mer tekniskt avancerade frågeställningar

Hanne Dybro har under många år funnits i bakgrunden som support till säljare, produktchefer med flera när det kommer till att stötta i mer avancerade tekniska frågeställningar. Nu tar hon en mer framträdande roll inom ISOVERs Tekniska support som Senior Advisor.

Hanne är civilingenjör inom byggnadsteknik och har arbetat som utvecklingsingenjör inom ISOVER sedan 1989, först i Danmark och sedan 1999 i Sverige. Hon har djup kunskap när det kommer till termiska frågor och har arbetat såväl med remissvar till Boverket som att ta fram prestandadeklarationer och varit med och tagit fram ISOVERs U-värdesberäknare. Hon har även arbetat mycket med den variabla ångbromsen, Vario Extra.

- Jag har sett mycket av det som har hänt inom byggnadsfysiken och vårt område, berättar Hanne. En period arbetade jag intensivt med support eftersom utveckling och support låg inom samma avdelning under flera år.

Teknisk support vid sidan om utvecklingsarbetet

Hanne har aldrig riktigt lämnat supporten utan har fortsatt att stötta i bakgrunden sedan utveckling och support blev olika avdelningar inom ISOVER. Nu lämnar hon dock utvecklingsarbetet för att arbeta dedikerat med den tekniska supporten mot bland annat byggkonsulter och arkitekter.

- Det är väldigt inspirerande att arbeta med supportfrågor för när man sitter och pratar med kund så får man en väldigt tydlig bild av vad det är för frågor de sitter med och vi har en väldigt bred målgrupp, säger Hanne. Det kan vara en fastighetsägare som vill ha en lösning eller en arkitekt med fokus på design men som också måste förhålla sig till funktionen i byggnaden. Det kan också vara en konsult med fokus på byggnadsstomme och bärighet men som kanske inte har så mycket erfarenhet av vad isoleringen gör utöver att spara värme.

”Viktigt att informationen blir förstådd”

Mest brinner Hanne för att den information som förmedlas blir förstådd, att produkterna används på rätt sätt och att det inte sker förväxlingar med snarlika produkter där man inte förstår skillnaden.

-Det är viktigt att kunden har förutsättningarna för att välja rätt och att minska risken för missförstånd. När man jobbar med support måste man alltid räkna med att det finns nybörjare, nya i branschen, som ska ha den informationen just de behöver.

”Hanne blir en stor tillgång i sin nya roll både internt och externt och ISOVER kommer med Hannes kunskap bli det självklara valet för support i utmanande byggprojekt”, säger Björn Berlin, ansvarig för Teknisk support som även passar på att välkomna Hanne till Teknisk Support-teamet.