Catrin Ditz medverkar i detta avsnitt av IoT Sveriges podcast.

Poddavsnitt: Möt IoT Sveriges programchef Catrin Ditz

I detta avsnitt möter du programchef Catrin Ditz i ett samtal om IoT Sverige och användningen av sakernas internet i kommuner och regioner. Vi pratar om människa och teknik – ett ledmotiv i Catrin Ditz hela yrkesliv.

För nio år sedan startades IoT Sverige, i en tid då IoT, sakernas internet var ett modeord på allas läppar. Ungefär som Artificiell Intelligens är idag. I detta avsnitt pratar vi om IoT Sveriges resa hittills, om inriktningen mot IoT i offentlig sektor och hur kommuner och regioner behöver navigera i den snabba utvecklingen.

Catrin Ditz berättar även mer om sig själv och hur hon ser på att leda IoT Sverige de sista tre åren. Vad driver henne i arbetet? Vad händer när IoT Sverige avslutas som strategiskt innovationsprogram? Hur ser hon på kunskapsdelning och det svåra i att inte uppfinna hjulet gång på gång?

Lyssna på avsnittet

Avsnittet hittar du även på fler ställen (”finns där poddar finns”).

Avsnittet finns även på engelska

Det finns även en engelsk version av detta avsnitt. Här hittar du avsnittet på engelska.

Catrin Ditz, foto: Mikael Wallerstedt.