Gå direkt till innehåll
Invozio Positionerar Sig i Hjärtat av Gigekonomin: En Framtid av Flexibelt Arbete

Pressmeddelande -

Stockholm, Sverige – I en värld där gigekonomin snabbt blir en global megatrend, tar Invozio's innovativa plattform för att frilansa och fakturera utan företag och ekonomihantering, täten i att stödja den växande skaran av frilansare och egenanställda. Med insikter som pekar på att över hälften av USA:s arbetskraft kommer att frilansa till 2027, och med Sverige som visar liknande tillväxttendenser, är Invozio väl positionerat för att möta de unika behoven hos dagens och morgondagens arbetskraft.

Enligt rapporter från SEB och DI Digital utgör "gigarna" redan cirka 20% av Sveriges arbetskraft, en siffra som förväntas öka. Egenanställning ses inte bara som en växande trend utan som nästa stora bransch för startups. LinkedIn och Manpower bekräftar denna rörelse, med marknaden som förändras mot mer frilansarbete och projektbaserade jobb. Flexibiliteten och friheten som kommer med frilansarbete lockar allt fler svenskar att ta steget bort från traditionell anställning.

Invozio svarar på denna trend genom att erbjuda en plattform som förenklar fakturering och ekonomihantering för frilansare och egenanställda. Med en användarvänlig design och kraftfulla verktyg som automatiserar tidskrävande processer, möjliggör Invozio för gigarbetare att fokusera på det de gör bäst, samtidigt som de behåller full kontroll över sin ekonomi.

"Invozio är mer än bara en tjänst; det är en partner för alla som navigerar i gigekonomin," säger Didrik Selder på Invozio. "Vi förstår de utmaningar som frilansare och egenanställda står inför, från osäker inkomst till komplexiteten i att hantera skatter och fakturor. Vår plattform är designad för att ta bort dessa hinder, vilket gör det enklare än någonsin att driva ett framgångsrikt frilansföretag."

Med en framtid där flexibelt arbete blir normen, är Invozio inte bara en tjänst utan en nödvändighet för den moderna arbetskraften. Plattformen stödjer en ny era av arbete, där frihet, flexibilitet och självständighet står i centrum. Genom att erbjuda en lösning som adresserar de specifika behoven hos frilansare och egenanställda, är Invozio perfekt positionerat för att leda vägen i gigekonomin.

För mer information om Invozio och hur vi kan stödja din resa i gigekonomin, besök www.invozio.com.