Rating av svenska aktiefonder - efterlängtad rekyl för vissa!

Rating av svenska aktiefonder - efterlängtad rekyl för vissa!

Månatligen publicerar Inveztly rapporter för att underlätta utvärderingen av Sveriges bäst förvaltade fonder, inom olika fondkategorier. För svenska aktiefonder fick fastighetssektorn en efterlängtad rekyl efter att flera bolag lämnat bra rapporter under juli.

Bäst gick det för Länsförsäkringar fastighetsfond som levererade 10.39% till fondens andelsägare. Detta var förvaltarens kommentar för månaden:

"In general, real estate companies have been squeezed for a while by the rapidly rising interest rates, falling inflation and an imminent peak of the central banks interest rate hike cycle have led to a slightly more positive outlook for the companies and the sector traded up relatively sharply in July."

Läs fullständig kommentar samt hela rapporten bifogat i pressmeddelandet.

Inveztlys månadsrapporter och det egenutvecklade betygssystem är utformat i syfte att underlätta en kvalitativ jämförelse fonder emellan på såväl kort sikt som lång sikt - något som bidrar till att skapa bättre insikt och därigenom leverera betydande värden.

För de aktörer som redan är kunder och använder vår plattform, Inveztly Analytics, så är produktutvärderingar likt bifogad rapport alltid tillgängligt. På plattformen kan man bland mycket annat, prospektera, selektera, djupanalysera, visualisera och presentera såväl fonder som index och portföljer. Hör gärna av er om ni önskar mer information eller en mer utförlig demonstration av plattformen.

Det ska bli spännande och intressant att fortsätta följa utvecklingen för kategorin, svenska aktiefonder, över tid. Och, som sagt, snart kommer fler kategorier att utvärderas.

För att inte missa någon av våra kommande rapporter och nyheter så följ oss gärna på LinkedIn.

goran.farkas@inveztly.se

VD Inveztly