PriorNilsson Idea utmärkt som Sveriges bästa hedgefond 2023 av Inveztly.

PriorNilsson Idea utmärkt som Sveriges bästa hedgefond 2023 av Inveztly.

Inveztly AB, en leverantör av avancerad mjukvara för investerare, publicerar löpande rapporter avseende Sveriges bäst förvaltade fonder. I denna rapport utmärks den bästa hedgefonden för 2023, där vinnaren är PriorNilsson Idea! Fonden är en aktivt förvaltad hedge- och specialfond med lång/kort strategi och hög aktieexponering inom Sverige och Norden.

Under det gångna året har förvaltarteamet på PriorNilsson lyckats åstadkomma fantastiska resultat. Deras fonder har utsetts till vinnare inom både hedgefonder och svenska aktiefonder. Vinnarna påvisar en fantastisk balans mellan riskkontroll och avkastning. PriorNilsson Idea erhåller högsta betyg inom sin kategori, Triple Alpha.

"Fonden har lyckats med konststycket att leverera hög avkastning med enastående riskhantering. Under 2023 påvisades detta med imponerande 6,6% i standardavvikelse, samtidigt som 19.49% avkastning levererades till investerarna", kommenterar Göran Farkas, VD och grundare av Inveztly.

Den fullständiga rapporten är bifogad längst ner i meddelandet.

Inveztly levererar insikt - insikt skapar värde

Inveztlys månadsrapporter och det egenutvecklade betygssystemet är utformat i syfte att underlätta en kvalitativ jämförelse fonder emellan på såväl kort sikt som lång sikt - något som bidrar till att skapa bättre insikt och därigenom leverera betydande värden.

För att inte missa någon av våra kommande rapporter och nyheter så följ oss gärna på LinkedIn.