Inveztly och Alpcot i nytt samarbete

Inveztly och Alpcot i nytt samarbete

Inveztly är stolta över att tillkännage ett nytt samarbete med Alpcot, ett av Sveriges främsta FinTech-bolag inom privatekonomi, kapitalförvaltning och rådgivning. Samarbetet innebär att Alpcots interna rådgivare och anknutna förmedlare får tillgång till Inveztlys avancerade analysverktyg, Analytix, för att ytterligare stärka sin investeringsrådgivning.

Med detta samarbete kan Alpcot erbjuda sina rådgivare och anknutna ombud tillgång till Inveztlys avancerade analysverktyg för investeringsrådgivning till ett upphandlat pris. Via samarbetet kommer Analytix bidra till att ytterligare stärka möjligheter att fatta, än mer, välgrundade investeringsbeslut.

"Vi är mycket imponerade av mjukvarans mångsidighet, som på ett intuitivt sätt ger rådgivare och förmedlare analysstöd inom centrala delarna av investeringsprocessen. Analytix kompletterar våra befintliga digitala verktyg på ett bra sätt och stärker därmed vårt totala värderbjudande. Vi är övertygade om att samarbetet kommer att bidra till att vi lyckas generera ännu fler nöjda kunder," säger Dusko Savic, VD på Alpcot.

Göran Farkas, VD och grundare av Inveztly, kommenterar: "Det är fantastiskt kul att vi på Inveztly kan inleda samarbete med ytterligare en branschledande organisation. Alpcot har kommit långt i att digitalisera rådgivningsprocessen, och vi ser fram emot att tillsammans kunna ta ytterligare steg mot en mer effektiv och digital framtid."

Om Alpcot:
Alpcot ska erbjuda marknadens bästa plattform till rådgivare för att de ska kunna hjälpa privatpersoner i Sverige till finansiellt välmående. Alpcot har en digital plattform för sparande och investeringar med flera marknadsledande tjänster. Produktområdena utgörs av depåtjänst, försäkringsförmedling och fond- och kapitalförvaltning samt tjänsten Curo Professional som innebär att rådgivare och anknutna ombud kan nyttja Alpcots digitala plattform. Alpcots plattform riktar sig mot professionella rådgivare samt privatpersoner som vill ha icke-komplicerade finansiella produkter med transparent prissättning.

Om Inveztly:

Inveztly är ett snabbväxande SaaS-bolag inom WealthTech-segmentet. Inom ramen för den egenutvecklade mjukvaran, Analytix, bistår bolaget aktörer i form av finansiella rådgivare, private bankers, institutioner samt kapitalförvaltare med digitala verktyg som bidrar till att hantera och effektivisera hela investeringsprocessen. Inveztly bidrar med utökad insyn, något som skapar värde genom hela näringskedjan och i slutändan leder till att den enskilda konsumenten erhåller tryggare och bättre investeringar.