Inveztly AB publicerar topplista för globala aktiefonder: Skandia Time Global dominerade 2023.

Inveztly AB, en ledande leverantör av avancerade systemstöd för investerare, offentliggör idag den rapport som rangordnar de bästa aktiefonderna med globalt investeringsmandat. Skandia Time Global toppar listan, då de påvisar en fantastisk balans mellan riskkontroll och avkastning - fonden erhåller därför högsta investeringsbetyg, Triple Alpha.

"Vår analys visar att Skandia Time Global har lyckats leverera en fantastisk avkastning samtidigt som de har bibehållit en mycket hög nivå av riskkontroll," säger Göran Farkas, VD och grundare av Inveztly AB. "Detta är ett tydligt exempel på hur vår mjukvara effektivt kan identifiera och lyfta fram de bästa fonderna."

Förutom Skandia Time Global, finns även fonder från DNB, SEB, Swedbank och Coeli på topplistan.

Invezltys mjukvara ger kapitalrådgivare och institutioner ett fantastiskt underlag för att identifiera och analysera ett stort utbud av instrument, samt möjlighet till löpande monitorering av portföljer med risk och avkastningsanalys.

Med denna rapport fortsätter Inveztly att stärka sitt engagemang för att ge sina kunder de mest pålitliga och effektiva verktygen för investeringsbeslut och kapitalrådgivning - vilket bidrar till utökade affärsmöjligheter, reducerad resursåtgång och minskade compliencerisker.

Inveztly AB:s mission är att ge investerare bättre insikter för att fatta informerade investeringsbeslut. Genom att erbjuda avancerade ekonometriska beräkningar, riskbedömningar och verktyg för prognoser om prestanda, möjliggör Inveztly för en bred grupp av investerare att göra professionella och överensstämmande investeringsbeslut.

Ni finner hela rapporten bifogad.