Användarnas återkoppling driver utvecklingen framåt!

Användarnas återkoppling driver utvecklingen framåt!

Under den senaste månaden har vi parallellt med fortsatt utveckling av vår mjukvara, Analytix, arbetat intensivt med att identifiera, approchera och ta in nya användare. Vi är överväldigade och ödmjuka kring det extremt positiva mottagandet vi fått när vi presenterar och demonstrerar Analytix. Tack för att ni tar er tid att träffa oss.

Syftet med Analytix, är att vara affärsgenerande, resursbesparande och regelrätt i alla led. Att uppfylla dessa syften i kombination med att vara lyhörd för den återkoppling vi får från våra användare driver utvecklingen successivt framåt. I denna release har vi, på begäran av ett antal initierade användare, tagit fram tre nya spännande och mycket användbara moduler/funktioner:

Watchlist – Bevaka instrument som du är intresserad av.

I takt med att vi tar in allt fler tillgångsslag och instrument i Analytix så ökar behovet av att kunna bevaka ett urval av instrumenten. Med anledning av detta så har vi utvecklat funktionen Watchlist. Genom att addera ett antal instrument på Watchlist så får användarna snabbt en god överblick över de instrument de vill ha under bevakning.

Valutaomvandlare – Jämför alla instrument i SEK.

För att på ett rättvisande sätt kunna jämföra utländska instrument med svenska instrument så har vi arbetat fram vår Valutaomvandlare. Via Valutaomvandlaren så omvandlas alla instrument till svenska kronor – vilket på ett enkelt sätt gör dem helt jämförbara.

Rebalansering – Undvik att portföljen driftar.

I vår sedan tidigare befintliga portföljfunktionmodul så har vi nu lagt till möjligheten till rebalansering. Genom att med jämna mellanrum rebalansera portföljen så undviker användarna att valda portföljinstrumenten, över tid, driftar. Användarna väljer själva intervallen för rebalansering. Någonting med monitorera och analusera befintliga portföljer över tid

Önskar ni mer information rörande Analytix så tveka inte att kontakta mig. Vi sätter då av en tid för en förbehållslös introduktion där vi går igenom Analytix och dess funktioner – så att vi kan utröna huruvida mjukvara kan vara värdeskapande även för er.

Tack för all återkoppling.

Och stort tack för förtroendet!

Göran Farkas, VD