Svenska aktiefonder på framfart!

Svenska aktiefonder på framfart!

Månatligen publicerar Inveztly rapporter för att underlätta utvärderingen av Sveriges bäst förvaltade fonder, inom olika fondkategorier. För svenska aktiefonder utses Simplicity Fastighetsfond B till novembers vinnare. Fonden som bjöd på revansch med hisnande 19.32% avkastning till sina andelsägare!

Henrik Tingstorp
, vVD och förvaltare på Simplicity, bidrog med denna kommentar:

"Fondens innehav steg brett i november. Balder, vårt största innehav, steg exempelvis med över 30%. Sektorn gynnades av de sjunkande räntenivåerna. Detta indikerar att fastighetsbolagen kommer få det enklare att finansiera sig och är mindre benägna att sälja delar av sina bestånd för att stärka sina balansräkningar. Det jobbet verkar till stor del vara gjort nu, vilket är klart positivt."

Inveztly AB:s publikation ger en djupgående insikt rörande investeringsstrategier, riskhantering och långsiktiga förmåga att leverera hög riskjusterad avkastning. Betygssystemet bygger på en egenutvecklad kvantitativ modell där angreppssätten är akademiskt och baseras på vedertagen ekonometri.

Hela rapporten är bifogad och återkoppla gärna med era tankar!

För de aktörer som redan är kunder och använder vår plattform, Analytix, är produktutvärderingar likt bifogad rapport alltid tillgängliga. På plattformen kan man bland mycket annat, prospektera, analysera och presentera såväl fonder som index och portföljer.

Hör gärna av er om ni önskar mer utförlig demonstration av vår mjukvara, eller information rörande våra moduler för rådgivning, stiftelsetjänster och rapportering av portföljer och instrument.

Allt gott,