Rating av hedgefonder: Adrigo Small & Midcap L/S sätter prägeln

Rating av hedgefonder: Adrigo Small & Midcap L/S sätter prägeln

Inveztly presenterar en ny rapport som genom ett objektivt och kvantitativt tillvägagångssätt uppmärksammar hedgefonder och förvaltare som presterat exceptionellt under den senaste månaden. Vår målsättning är att lyfta fram fonder som visat stark avkastning och effektiv riskhantering.

I maj månad intog Adrigo Small & Midcap L/S förstaplatsen med högsta avkastningen till sina andelsägare. Fonden steg 10,87% under månaden, medan Carnegie Small Cap Return Index Nordic ökade med 5,07%. Under de senaste 12 månaderna har Adrigo presterat imponerande 51,13% avkastning med en riskjusterad avkastning (Sharpekvot) på 2,55 – mycket imponerande!

På andra plats finner vi Alcur Select, som levererat 39,29% under samma period med en riskjusterad avkastning på 2,98.

Ytterligare hedgefonder som utmärkt sig som top performers:

• Alcur Select
  • Rhenman Healthcare Equity L/S
  • Crescit Protect C
  • Atlant Opportunity
  • Excalibur
  • Läs den fullständiga kommentaren och rapporten i den bifogade filen.

Rapporterna redogör även för hur fonderna presterar på längre sikt och varje fond tilldelas ett betyg. Betygssystemet bygger på en egenutvecklad kvantitativ modell där angreppssätten är akademiskt och baseras på vedertagen ekonometri.

För att inte missa någon av våra kommande rapporter och nyheter - följ oss på LinkedIn.

Team Inveztly