InVest Energi & Miljö erbjuder poolvärmepumpar under 15.000 SEK, möjligt för alla att spara pengar.

Som ett led i InVest Energi & Miljös långsiktiga strategi att utmana de traditionella aktörerna på värmepumpsmarknaden så är det med stor glädje vi kan presentera 2 st nya poolvärmepumpar i vårt sortiment.

Modellerna som erbjuds till den svenska marknaden är poolvärmepump PP-09 upp till 50 m³ och PP-13 upp till 80 m³. Effekten på modellerna är 9 kW respektive 13 kW.

- Det känns oerhört stimulerande att äntligen kunna erbjuda poolvärmepumpar till svenska villaägare till vettiga priser. Vi har under lång tid utvecklat och testat de nya poolvärmepumparna med mycket gott resultat, säger Philip Gustafsson, affärsområdeschef InVest Energi & Miljö.

Lanseringen görs på Hem & Villa mässan i Malmö under 5-8 mars. Rek konsumentpris är 14.995:- inkl moms för PP-09 samt 20.995:- inkl moms för PP-13.

philip.gustafsson@trendimport.se

InVest Energi & Miljö - en del i Trendimport Gruppen. Trendimport Gruppen är ett lönsamt bolag som omsatte 115 miljoner SEK 2008. Trendimport har haft en kraftig omsättningsökning varje år sedan starten 2003. Bolaget har ca 35 st anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Kina. Idag kan du hitta Trendimports varumärken i Sverige, Norge, Danmark, Estland, Lettland, Nederländerna och Spanien. Bolagets försäljning i Sverige drivs på sajten http://www.investliving.se/ .

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• uppvärmningskostnad