Partnerskap med ny agentur, Intertechna breddar sitt sortiment

Intertechna har nyligen skrivit ett avtal med Handheld som är en privatägd tillverkare och leverantör av stryktåliga mobila datorer, såsom ruggade handdatorer och robusta tablets (tåliga datorplattor). Handheld är ett av de snabbast växande företagen inom sin sektor och tillsammans med återförsäljare runt om i världen bildar de partnerskap som erbjuder produkter och lösningar som tål de tuffaste förhållanden, för nästan alla tänkbara applikationer.

Handheld kan tillsammans med Intertechna erbjuda robusta och stryktåliga datorer, handdatorer och tablets som är utformade för alla som jobbar i en tuff miljö eller utanför en skyddad kontorsmiljö. Det spelar ingen roll om de dagliga utmaningarna beror på vädret, extrema temperaturer eller tuffa och smutsiga arbetsmiljöer. Möjligheterna är många med produkterna, hittar kunden inte det man söker efter så kan Intertechna hjälpa till att sammansätta ihop en lösning som fungerar för just den kunden och deras bransch.

För Intertechna var stryktålighet ett grundläggande krav vid val av en ny agentur och valet föll ganska lätt på just Handheld. Ur ett användarperspektiv är stryktålighet ett mått på datorns förmåga att fungera i alla typer av utsatta arbetsförhållanden: inte bara under en användning utan under tre till fem år av den förväntade livslängden. Men det beror även på vilken typ av arbete som ska utföras. Det som är stryktåligt för en användare är kanske inte det för en annan. Stryktåligheten bestäms genom att man testar produkten gentemot bestämda miljöspecifikationer. De tre vanligaste testerna gäller temperaturintervall, militära standarder (MIL-STD) och IP-klassning.

Handhelds produkter används i en rad olika branscher så som inom militären, industriell tillverkning, service och underhåll, gruvdrift, myndigheter, lant- och skogsbruk med mera.

• Kemikalieindustri

• handdator
  • ronder
  • rondering

Om Intertechna AB

Intertechna AB är ett välkänt företag inom Underhåll och Kalibrering. I mer än 25 år har Intertechna levererat avancerade datorbaserade system inom process, läkemedel, kärnkraft, stålindustri.  Intertechna har sedan 1992 ett Ackrediterat laboratorium för att serva industrin med precisionskalibreringar. Vidare finns ett komplett program av kalibreringsutrustning för tryck-, temperatur- och elektriska signaler.