Sportprodukter levererade direkt till bakluckan

Sportprodukter levererade direkt till bakluckan

Grattis Göteborg och Stockholm! Med Volvo Cars digitala tjänst In-car Delivery kan Intersports kunder få sina näthandlade produkter levererade av PostNord direkt till bakluckan på bilen.

Volvo In-car Delivery lanserades i november förra året lagom till alla julklappsinköp. Samarbetet startade då med Mat.se, Lekmer.se och PostNord. Lösningen har fungerat bra och alltfler konsumenter har efterfrågat denna leveransmöjlighet. Nu växer den smarta digitala tjänsten med världens största sportkedja Intersport och elektronikföretaget NetOnNet.

- Intersport satsar mer än någonsin på att skapa en shoppingupplevelse i världsklass som sträcker sig över både digitala och fysiska kanaler. Vi strävar ständigt efter att ligga i framkant i den digitala utvecklingen och uppfylla våra konsumenters önskemål och behov i en modern handel. Att erbjuda bekväma leveranslösningar är en del i detta arbete – allt för att göra det smidigt för våra konsumenter, säger Daniel Anvell, retailchef på Intersport.

Volvo In-car Delivery är enkelt att använda vid beställning av produkter från Intersports e-handel. Den Volvoägare som vill använda tjänsten väljer det leveransalternativet när de slutför köpet. Vid leveransen använder PostNord en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen en gång. Volvoägaren får sedan besked när leveransen är gjord. Volvo In-car Delivery finns som en funktion i Volvo On Call-appen.

- Vi inför inte teknik för teknikens skull. Vi vill göra det enkelt för våra kunder. I dag har många av oss ont om tid, och att då enkelt kunna beställa det man vill ha via nätet, och sedan få leverans direkt till bilen sparar värdefull tid, säger Kristian Elvefors, VD på Volvo Car Sverige.

Leveransalternativet Volvo In-car Delivery kommer att vara tillgängligt i Göteborg och Stockholm. Planen är att succesivt växa med fler orter.

Mera fakta: För att använda Volvo In-car Delivery behöver man ett giltigt Volvo On Call-abonnemang och en Volvo, från modellår 2012 eller senare, fabriksutrustad med Volvo On Call. Leveranserna med PostNord blir tillgängliga vecka 23, men redan idag kan du registrera dig som användare på https://incardelivery.volvocars.com.

Vid frågor kontakta:

Anni Sandgren, presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se eller 031 – 727 94 52