NA-KD:s grundare Jarno Vanhatapio förstärker INTERSPORTs styrelse

Digitala satsningar och e-handel står i fokus när INTERSPORT fortsätter resan att befästa sin plats som den ledande sportkedjan i Sverige. Utöver stora investeringar i system och lager väljer INTERSPORT att ytterligare förstärka den digitala kompetensen i bolaget genom att ta in NA-KD:s grundare Jarno Vanhatapio i styrelsen.

- För INTERSPORT är det mycket positivt att få in Jarnos unika kompetens och erfarenhet i styrelsen. Jarno kommer att vara ett perfekt bollplank och utmana oss i vår digitala resa, säger Marcus Wibergh, VD för INTERSPORT Sverige.

Jarno Vanhatapio har en gedigen erfarenhet av e-handel. Utöver e-handelssuccén NA-KD.com har han tidigare grundat modesajten Nelly.com och ZooZoo. Idag är Jarno Vanhatapio fullt operativ i NA-KD och styrelseuppdraget för INTERSPORT kommer att bli hans enda externa uppdrag.

- INTERSPORT genomgår en väldigt intressant transformation inom det digitala och jag har ett stort förtroende för den nya ledningen med Marcus Wibergh i spetsen och bolagets huvudägare Adelis. Deras retailkunskap är omvittnad och där kan jag komplettera min kunskap samtidigt som jag kan bidra med insikter om den nya konsumenten och omnichannel-handel, säger Jarno Vanhatapio.

För ytterligare frågor, kontakta:
Marcus Wibergh, VD INTERSPORT Sverige
marcus.wibergh@intersport.se

Om Intersport: Intersport bildades 1968 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 140 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersport-koncernen med 9 butiker över landet. 2017 omsatte Intersport-koncernen 4,1 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 400 butiker i 43 länder. 2016 omsatte Intersport över 11 miljarder euro globalt. www.intersport.se