Intersport vässar träningsprofilen med Springtime

Intersport vässar träningsprofilen med Springtime

Bäst på sport – så ser framtiden ut för butikskedjan Intersport. Nu kompletteras butikernas utvalda sportsortiment med satsningar på upplevelser. Detta tillsammans med Springtime, Nordens ledande arrangör av träningsresor. Tanken är att det ska bli både roligare och intressantare att träna.

Intersport ska vara det självklara valet för den som vill träna. Den som exempelvis vill springa ska få hjälp att hitta rätt produkter för rätt ändamål men också kunna bli upplyst om träningsmetoder och bli peppad av utmaningar som aktuella lopp.

– Samarbetet med Springtime är både brett och långsiktigt. De har omfattande erfarenhet av många olika träningsformer och gemensamt kan vi erbjuda våra kunder både tips och inspiration. Dessutom ser vi möjligheter att utveckla skräddarsydda träningsresor speciellt för våra medlemmar i Intersport Club, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

Just löpning är ett prioriterat område för Intersport och här kommer man också se de första resultaten av det nya samarbetet med Springtime. Sedan hösten 2014 äger Intersport Löplabbets 12 butiker och även de kommer att delta i samarbetet genom att öppna en Löplabbet-butik i Portugal.

– En av våra största researrangemang är Springtime Training Camp i Portugal. Där kommer vi nu även att kunna erbjuda våra resenärer en Löplabbet-butik med full service och lite till. Förutom professionell skoutprovning och allt annat som förväntas, kommer våra resenärer att få prova och låna utrustning som kan lyfta deras träning ytterligare. Jag är övertygad att det kommer att bli ett mycket uppskattat inslag, säger Patrik Yderberg, VD för Springtime.

Vid frågor kontakta

Anni Sandgren, Presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se, 031-727 94 52

Om Springtime: Springtime är Nordens största arrangör av träningsresor med verksamhet i både Sverige och Norge.

Om Intersport: Intersport är ett av Sveriges mest kända varumärken med nära 150 butiker i Sverige. 2013 omsatte de svenska Intersport-butikerna 4,1 miljarder kronor. Intersport Sverige AB ingår i IIC, Intersport International Corp. - världens största sportkedja med fler än 5 500 butiker i 44 länder. Intersport-gruppen omsätter över 10,6 miljarder euro globalt. www.intersport.se