INTERSPORT presenterar den officiella EM-bucklan

INTERSPORT presenterar den officiella EM-bucklan

Som enda svenska aktör presenterar INTERSPORT den officiella EM-bucklan nu till helgen.
- Många svenska företag drar i dagarna igång sina EM-satsningar. Jag är oerhört glad och stolt över att som enda aktör i Sverige kunna presentera den officiella EM-bucklan för svenska folket, berättar Erik Andersch, marknadschef INTERSPORT.

I sommar kommer hela Sverige målas blått och gult. Den 11 juni spelar Sverige sin första EM-match mot en av värdnationerna Ukraina. Men redan nu till helgen kan INTERSPORTs kunder smaka på EM-festen i butiken på Drottninggatan.
- 2012 är ett stort sportår med både EM i fotboll och OS men vi kan inte riktigt vänta till sommaren så vi är otroligt glada och stolta över att kunna ta hit EM-bucklan redan nu, säger Erik Andersch, markandschef INTERSPORT.

INTERSPORTs megastore på Drottninggatan fyller 1 år och firar på lördag 24 mars och söndag 25 mars med EM-fest. Några som finns på plats är fotbollsprofilerna Marcus Allbäck och Victoria Svensson.

Fakta INTERSPORT
INTERSPORT bildades 1961 och är Sveriges största sportkedja med drygt 150 butiker. 2010 omsatte de svenska INTERSPORT-butikerna 4,3 miljarder kronor. INTERSPORT AB ingår i IIC-INTERSPORT International Corporation vilket är världens största sportkedja med fler än 5 300 butiker i 40 länder. Under 2010 omsatte INTERSPORT cirka 10 miljarder euro globalt.