Intersport ny officiell partner och exklusiv leverantör till Brynäs IF

Intersport ny officiell partner och exklusiv leverantör till Brynäs IF

Brynäs IF och sportkedjan Intersport, har i dag ingått ett långsiktigt och strategiskt partnerskap där Intersport blir ny officiell partner till Brynäs IF och En bra start samt exklusiv sportleverantör till Brynäs IF.

Parterna har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal. Avtalet innebär att Intersport blir officiell partner och branschexklusiv sportleverantör till Brynäs IF. Avtalet innebär även att Intersport ombesörjer Brynäs IF:s merchandiseförsäljning i Brynässhopen, på webben samt i Intersportbutiker i Gävle, Göteborg, Malmö och Stockholm.

– Intersport ska bli bäst på sport och hockey är en av våra viktigaste fokuskategorier i den satsningen. Vi är därför mycket glada över att få möjlighet att jobba med ett av Sveriges starkaste och mest folkliga hockeyvarumärken. Det betyder mycket för oss, både som kedja och lokalt i Gävleregionen, och vi ska göra allt vi kan för att Brynäs IF ska uppnå nya SM-guld. Det känns naturligtvis också fantastisk att få bli delaktiga i den spännande och nydanande resa som Brynäs IF gör för samhällsnytta vid sidan av isen genom En Bra Start, Den rena dräkten och aktiva partnersamarbeten, säger Ulf Kinneson, VD på Intersport.

– Samarbetsavtalet med Intersport är starkt och spännande och ger oss möjligheter att vidareutveckla Brynäs IF och En bra start. Utöver att Intersport tar över all försäljning av vår merchandise kommer vi tillsammans att arbeta fram en helhetsstrategi som stärker vårt samhällsarbete, service till våra lag, partners och fans runt om i Sverige. Med Intersport som strategisk partner förstärker vi Brynäs IF långsiktigt, och tillsammans ska vi hjälpa varandra till ökad försäljning och starka resultat, säger Johan Cahling, vice klubbdirektör Brynäs IF.

För ytterligare information kontakta:

Johan Cahling, vice klubbdirektör Brynäs IF, johan.cahling@brynas.se, 070 – 26 999 27
Anni Sandgren, presskontakt Intersport, anni.sandgren@intersport.se eller 031 – 727 94 52

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersport-koncernen med 12 butiker över landet. 2015 omsatte Intersport-koncernen 4,3 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se