Intersport förnyar avtalet med handbollsmästarna IFK Kristianstad

Intersport och IFK Kristianstad har idag skrivit ett nytt flerårigt samarbetsavtal för att tillsammans lyfta handboll som elit- och breddidrott, både lokalt och nationellt. I och med avtalet fortsätter Intersport som föreningens sport- och souvenirleverantör, med Hummel som huvudsakligt varumärke.

Med två raka SM-guld i bagaget och spel i Champions League är IFK Kristianstad är Sveriges i särklass bästa handbollsförening på elitnivå. Men bakom framgångarna satsar föreningen stort på ungdomarna och välkomnar alla att bli en del av gemenskapen. Något som går hand i hand med Intersports filosofi:

– En naturlig del i vårt arbete är att knyta till oss föreningar som visar en positiv utveckling, både på elitnivå och i ungdomsverksamheten. Genom att skapa synlighet för framgångsrika föreningar som IFK Kristianstad kan vi bidra med att skapa mer intresse för idrotten och få den att växa, inte bara lokalt utan även nationellt. Vi är mycket glada över vårt fortsatta arbete med IFK Kristianstad och ställer oss helt bakom de värderingar som föreningen står för, säger Tomas Nanasi, regionchef syd på Intersport.

Nikolas Larsson, klubbchef på IFK Kristianstad, ser också fram mot det fortsatta samarbetet:

– Samarbetet med Intersport är en framgångsfaktor vid sidan av planen. Deras lokala engagemang och entreprenörskap gör att vi tillsammans kan utveckla varandra, skapa mervärden och öka intresset för handboll. Kunskapen kring souvenirförsäljning är mycket värt med en växande skara fans, både i och utanför Kristianstad. Genom Intersports kanaler kan vi få ut vårt varumärke på ett stärkande sätt.

Vid frågor kontakta:

Tomas Nanasi, regionchef syd Intersport, tomas.nanasi@intersport.se eller 070 598 68 44

Nikolas Larsson, klubbchef IFK Kristianstad, nikolas.larsson@ifkkristianstad.se eller 070 545 43 32

Om Intersport: Intersport bildades 1961 och är ett av Sveriges mest kända varumärken med cirka 150 butiker i Sverige. Sedan 2014 ingår även Löplabbet i Intersport-koncernen med 12 butiker över landet. 2015 omsatte Intersport-koncernen 4,3 miljarder kronor (inkl. moms). Intersport Sverige AB är licenstagare och aktieägare i Intersport International Corporation, som är världens största sportkedja med 5 500 butiker i 44 länder. 2014 omsatte Intersport över 10,8 miljarder euro globalt. www.intersport.se