Intelliplans vd Martin Weibull och Niels Wedenborg, vd för Emini A/S

Pressmeddelande -

Intelliplan förvärvar danska Emini och skapar nordisk marknadsledare inom temp staffing

Stockholm, 2024-07-11 – Intelliplan AB, marknadsledare inom affärssystem för bemannings- och rekryteringsföretag i Norden, fortsätter sin tillväxtresa och har förvärvat det danska företaget Emini A/S.

Emini, grundat och lett av Niels Wedenborg, har utvecklat en stark produkt för bemanning, rekrytering och marknadsinsatser och är en av ledarna på den danska marknaden.

Genom detta förvärv förstärker Intelliplan sitt erbjudande till både befintliga och potentiella kunder i hela Norden och skapar en nordisk marknadsledare inom sitt område.

“Vi är mycket glada över att välkomna Emini till Intelliplan. Niels och hans team har byggt en imponerande produkt som kommer att komplettera vårt befintliga utbud och ge våra kunder ännu fler möjligheter att effektivisera sin verksamhet. Intelliplan och Emini har marknadsledande positioner i Sverige och Danmark och nu tar vi steget att bli lika starka i alla våra nordiska grannländer och sedan ta oss an Europa. Vi kommer inom kort nå vår första milstolpe om 100 MSEK i årliga licensintäkter,” säger Martin Weibull, vd för Intelliplan AB.

Emini A/S erbjuder avancerade lösningar för bemanning, rekrytering och marknadsinsatser med produkten PeopleTrust som effektiviserar hanteringen av kandidater och personal. Plattformen är känd för sin användarvänlighet och förmåga att digitalisera och förenkla administrativt tunga processer. Emini har en stark position på den danska marknaden och har vunnit förtroende från många stora företag inom branschen.

“Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår produkt tillsammans med Intelliplan och dra nytta av deras omfattande nätverk och expertis. Tillsammans kan vi erbjuda ännu bättre lösningar för våra kunder,” säger Niels Wedenborg, VD på Emini A/S.

För mer information, kontakta:
Martin Weibull, vd Intelliplan
martin.weibull@intelliplan.se

Om Intelliplan AB:
Intelliplan AB är marknadsledande i Norden inom affärssystem för bemanning och rekrytering. Bolaget har fler än 200 kunder och 50 000 dagliga användare. Intelliplan omsätter över 100 MSEK och är närmare 50 anställda.

Om Emini A/S:
Emini A/S, grundat av Niels Wedenborg, erbjuder innovativa lösningar för bemanning, rekrytering, marknadsinsatser och har en stark position på den danska marknaden.

Martin Weibull

Presskontakt CEO 070-660 02 62

Intelliplan - systemlösningar för bemanning och rekrytering

Intelliplan AB är marknadsledande i Norden inom affärssystem för bemanning och rekrytering. Bolaget har fler än 200 kunder och 50 000 dagliga användare. Intelliplan omsätter över 90 MSEK och är nästan 50 anställda.

Intelliplan AB

Arenavägen 39