Intelliplan är en av Sveriges hetaste snabbväxare

Intelliplan är en av Sveriges hetaste snabbväxare

Den svenska techindustrin är en av de absolut starkaste i världen och i november publicerade Breakit årets Scaleup-lista där de lyfter fram nya potentiella framgångssagor. Listan består av de 104 entreprenörer som har lyckats bäst med att skala upp sina bolag på ett framgångsrikt sätt och Intelliplan är ett av dem.

- Vi har vuxit kraftigt de senaste två åren och har snart uppnått första milstolpen att nå 100 miljoner i årliga licensintäkter. Att vi finns med på Scaleup-listan 2023 känns som ett kvitto för hela bolagets hårda arbete. Vi ser positivt på framtiden och planerar att fortsätta vår tillväxtresa under 2024, säger Martin Weibull, VD på Intelliplan AB

Utöver Scaleup-listan syns Intelliplan även i Breakits SaaS-rapport. I listan uppmärksammas Sveriges topp 70 största SaaS-bolag 2023, och Intelliplan har stadigt behållit sin plats på listan fyra år i rad. I rapporten lyfts de två förvärv som Intelliplan gjort de senaste åren, ökad tillväxt och ökning av antalet anställda.

Breakits kartläggning visar att de svenska SaaS-bolagen växer snabbt. I år krävs det en omsättning på minst 60 miljoner kronor för att vara med på listan. Det kan jämföras med drygt 20 miljoner som krävdes för att ta plats på listan 2020.

Om Intelliplan AB

Intelliplan AB är marknadsledande i Norden inom affärssystem för bemanning och rekrytering. Bolaget har fler än 200 kunder och 50 000 dagliga användare. Intelliplan omsätter över 90 MSEK och är nästan 50 anställda.

För mer information, kontakta:
Martin Weibull, VD
martin.weibull@intelliplan.se