Pressmeddelande -

Lassie väljer Insurely som partner för att göra djurförsäkring mer transparent och smidigt

Insurely inleder ett samarbete med Lassie, en innovativ aktör inom djurförsäkring vars tjänster bygger på att hund- eller kattägare på ett engagerande sätt ska kunna lära sig mer om sitt djurs hälsa och förebygga skador, och därmed sänka premien. Med Insurelys teknik vill Lassie göra det enkelt för fler djurägare att byta från nuvarande försäkringserbjudande och jämföra.

Lassie lanserades 2021 och har sedan dess haft en stor inströmning av kunder med toppbetyg på Trustpilot. Lassie har fokuserat på friskare djur med ett förmånligt djurförsäkringserbjudande på ett digitalt och smidigt sätt.

“Friskare djur och att utveckla en produkt för djuren och djurägarnas fokus är alltid vår högsta prioritet. Antalet som har velat byta till Lassie från befintliga bolag har varit större än väntat. Därför känns det viktigt att göra den processen så smidig som möjligt. ” - säger Hedda Båverud Olsson, medgrundare & VD på Lassie.

Samarbetet förenklar och förbättrar Lassies digitala kundresa genom att göra det möjligt för hund- och kattägare att hämta relevant försäkringsinformation såsom pris, självrisker, veterinärvårdsbelopp och förnyelsedatum om sitt djurs nuvarande försäkring, jämföra dessa med Lassies och även byta försäkringsgivare till Lassie i samma flöde. Försäkringstagarens information om husdjuret fylls även i automatiskt genom Insurely’s tjänst och Lassie hjälper även till att säga upp försäkringstagarens nuvarande försäkring.

“Vi vill hjälpa människor att bättre förstå sin försäkringssituation och på så sätt kunna ta mer välinformerade beslut kring det skydd som är bäst för dem. Samarbetet med Lassie är en fin bekräftelse på att våra lösningar behövs och skapar värde i för både konsumenten och försäkringsaktören, att det är en win-win. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete där vi kan vara en del av att vidareutveckla Lassies kundresa i framkant”, säger Martin Einemo, medgrundare och vd på Insurely.

Presskontakt Insurely, Louise Åsheim, louise@insurely.com +46 (0)70 89 750 67

Regioner

Insurely's products give insurance companies and financial institutions access to more data, more insights, more knowledge, and more connections. Insurely is the leading open insurance platform – we help insurance companies, banks, and personal finance services stay one step ahead.

Mikaela Hamrén

Presskontakt PR Manager +46737543424