”Welcome to Järbo State” enda svenska bidrag i Phoenix

”Welcome to Järbo State” enda svenska bidrag i Phoenix

Annelie Olssons mästerverk ”Welcome to Järbo State” valdes ut som enda svenska bidrag till ”Bloody Hero Film Festival” i Phoenix USA, där den tävlar om priset som bästa dokumentärfilm.

Annelie Olsson driver egna produktionsbolaget Pensionat Granliden Produktion i Innovatums
inkubator.

Dokumentärfilmen ”Welcome to Järbo State” har tagit över fyra år att skapa och skildrar livet i Järbo socken i Dalsland. Den handlar om kärleken till jakt och amerikanska bilar, om värdet i att hjälpa varandra och om kampen för att behålla byskolan.

Filmen som har visats för drygt 2000 personer i Dalsland, har utöver fulla salonger, mötts av skratt, tårar och stående ovationer.  Nu flyger ”Welcome to Järbo State” vidare till USA för exklusiv visning på creddiga Bloody Hero Film Festival där den går upp som enda svenska bidrag.

Annelie Olsson 0733 – 610 530

Innovatum är ett utvecklingscentrum där lärande insikter och kunskaper byggs upp mellan näringsliv, forskning, utbildning, enskilda innovatörer och allmänhet. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.