Startupföretag från Innovatum till New York-mässa

Innovatums inkubatorbolag Trilo Interactive är utvald att under oktober presentera svensk innovation på mässan Innovate 46 arrangerat av Svensk-amerikanska handelskammaren i New York. Trilo är ett av tio bolag som åker till USA om en vecka.

230 000 amerikanska barn lär sig läsa och skriva med hjälp av startup-bolaget Trilo Interactive från Trollhättan. För en månad sedan tog bolaget in två miljoner för sina digitala utbildningsappar. Nu är Trilo Interactive utvalt av Svensk-amerikanska handelskammaren (The Swedish-American Chamber of Commerce, SACC) och Tillväxtverket att presentera svensk innovation på bl.a. mässan Innovate 46.

– Detta ska bli oerhört spännande. Motiveringen till att vi blev ett av tio bolag var att vi har produkter och en vision som ligger helt rätt i tiden på både ett nationellt och internationellt plan. Vi kombinerar kunskap och hälsa genom framtidens digitala utbildning och ser fram emot en grym vecka där vi får möjlighet att träffa duktiga människor och utveckla vår verksamhet internationellt, säger Trilo’s VD Linus Lundberg.

Bootcamp-veckan anordnas av Tillväxtverket i samarbete med Svensk-amerikanska handelskammaren. I programmet ingår ett fullspäckat boot camp med bla. meriterade ingenjörer på Facebook, middag med Leif Pagrotsky och presentation på Nasdaq-eventet Innovate46 på Times Square. Dessutom även möten och en med ledande amerikanska investerare.

Bootcampet håller på mellan 8-13 oktober och de tio utvalda bolagen att representera svensk innovation är: Hugo & Celine AB, BoldArc AB, Doctrin AB, Ekkono Solutions AB, Great People Applications AB, iControl AB, Referanza AB, Samtrygg Group AB, Seenthis AB och Trilo Interactive AB.

För mer information; http://innovate46.com/. Det går även att kontakta Marcus Liu på Startup Sweden, Tillväxtverket eller Johannes Jarl på SACC NY.

Kontakt Trilo:
Linus Lundberg