Pressinbjudan: Högpresterande elbilar via svenskt elbilssamarbete

Med anledning av Energimyndighetens beslut att finansiera en svensk elbilssatsning, hålls pressträff i Trollhättan tisdag den 15 december kl 12.30. Presentation av projektet samt visning av demobilen.

Medverkande:

• Tore Helmersson, VD, Innovatum Teknikpark
  • Mats Fägerhag, chef för teknisk utveckling, Saab Automobile
  • Per Önnerud, chef för teknisk utveckling, Boston-Power
  • Thomas Bergfjord, VD, Electroengine in Sweden
  • Christer Asplund, projektledare, Power Circle
  • Lillemor Lindberg, projektkoordinator, Innovatum Teknikpark

Plats: Innovatum Teknikpark, konferenslokal Wingården, Nohabgatan 11, Trollhättan.

Ett svenskt elbilssamarbete med uppgift att snabbt ta fram hög­preste­rande elbilar har formats. Energimyndigheten har den 10 december fattat det nödvändiga beslutet för att inleda projektet. Två av elbilarna har redan visats i år och fått ett mycket gott mottagande. Med Energimyndighetens delfinansiering kommer expansionen att ske snabbt. Det nya elbilsprojektet avser att ta fram drygt 100 elbilar redan under 2010.

Provkörning: möjlighet finns att efter pressträffen kort provköra elbilen som tagits fram inom tidigare elbilsprojekt.

För praktisk information angående presskonferensen:
Jenny Mårtensson, 0520 – 289 302, jenny.martensson@innovatum.se, eller Jenny Persson, 0520 – 289 309, jenny.persson@innovatum.se