Innovatums VD Peter Zienau, slutar

Innovatums VD Peter Zienau, slutar

Innovatums VD Peter Zienau kommer under 2016 att sluta. Det beslutet har idag presenterats för Innovatums personal och styrelser.

– Till våren har jag varit VD i tre år. Vi har implementerat strukturer för att kunna bedriva vår verksamhet med hög kvalitet och stor kapacitet. Det är dags att lyfta blicken på nästkommande period och då är det lämpligt att någon ny tar över ansvaret, säger Peter Zienau.

Nu inleder styrelsen för Innovatum AB en rekryteringsprocess för att hitta en ny VD.

– Vi kommer göra ett normalt rekryteringsförfarande och hoppas kunna hitta en person som kan axla ansvaret och fortsätta utveckla Innovatum, Trollhättan och Västra Götaland, säger Paul Åkerlund ordförande för Innovatum ABs styrelse.

Peter Zienau började på Innovatum i början av 2012 och har varit VD sedan 2013. Innan dess jobbade han på Saab Automobile och hade många chefstjänster inom företaget.