Innovatum deltar under Fyrbodals största inspirationsdag med fokus på entreprenörskap

Snart går årets Entreprenörsdag av stapeln; ett initiativ från Innovatum och andra aktörer inom företagsutveckling i Fyrbodal. Dagen ger praktiska exempel för de som är nyfikna på entreprenörskap och företagande och ger samtidigt en inblick i Innovatums verksamhet.

På tisdag 2 december är det dags för årets Entreprenörsdag där människor från Fyrbodal under en eftermiddag och kväll samlas för att få inspiration i entreprenörskap och företagande. De som ännu inte har hittat sin idé men känner att de är nyfikna på hur det är att starta och driva företag kommer att kunna få hjälp att generera fram idéer.

Dagen inleds med en föreläsning av Navid Modiri; en av Sveriges mest hyllade föreläsare inom kreativitet. Därefter följer valbara workshops och seminarium med möjlighet att ta del av initiativ från Innovatums verksamhet.

Bolag från det kreativa nätverket ACT (All Creators Together) och Innovatums inkubator finns på plats och håller föredrag. Linus Lundberg från ”Made By Linus” kommer berätta om sina fyra år som ung entreprenör.

Under rubriken det blir aldrig som man tänkt sig berättar Ben Mowbray från Inkubatorföretaget Zygomatic hur företaget bildades och hur det har växt fram på ett lyckat men oväntat sätt genom sin satsning på MedFilm. Tillsammans med Per Skoglund från företaget Dynatech som nyligen fick den nationella utmärkelsen Årets nyföretagare. Dynatech som grundades efter Saab Automobiles konkurs är ett bevis på hur man genom eget företag kan vända kris till framgång.

Semifinal i tävlingen Green Innovation Contest
I salen Kronos sker ett av årets stora event i det Innovatumledda projektet Green Innovation Contest när semifinalen äger rum. Passet som leds av Karl Malmström, vd CONNECT Väst, ger praktiska exempel på hur du paketerar din idé genom presentationer med finalisterna.

Tid: 2:e december med start kl 12:00

Plats: Folkets Hus Kulturhuset, Kungsgatan 25, 461 30 Trollhättan

Kontakt: Erik Wallin, erik.wallin@entreprenorsdag.se mobil: 0733-58 2284

Hemsida: www.entreprenorsdag.se

Moderator för dagen är Camilla Hansson från Mid Reklambyrå.