Dags för Slussdagen 2014

Dags för Slussdagen 2014

På lördag är det dags för årets upplaga av Slussdagen, där det i år bjuds på allt från fläderchampagne och trädgårdsrådgivning till musikunderhållning och kanalhistoria. Dagen kommer att erbjuda ett flertal olika aktiviteter så som repslagning med Repslagarmuseet, utställning av brandbilar från Höljebacka brandmuseum och mycket mer.

Under dagen kommer besökare att gratis få prova på att slussa med Elfkungen, och det arrangeras ett lopp vid namn Slussvarvet där intäkterna oavkortat går till Cancerfonden.

På plats i slussområdet kommer det att säljas närproducerade ekologiska grönsaker, sylt, marmelad, bröd och saft! Nytt för i år är att du kan vinna en gratis trädgårdsrådgivning! Varför inte gå vår tipspromenad eller se på fiskefartyget”Sjælland” från 1916, som kommer uppseglandes från Danmark.

Här bjuds du inte bara på en vacker natur utan även på en rad olika aktiviteter och självklart en god räkmacka. Slusscafét är öppet hela dagen.

Slussdagen är kostnadsfri och arrangeras av Trollhättans stad, Visit Trollhättan Vänersborg, Skoftebyns IF, Innovatum, Sjöfartsverket och Vattenfall.

Aktiviteter under Slussdagen 2014

11.00   Slussvarvet
11.00   Försäljning av närproducerade produkter & trädgårdsrådgivning
11.00 – 13.00   Prova-på att köra radiostyrda segelbåtar
13.00   Tobbe Trollkarl - En galen föreställning för hela familjen.
13.00   Prova fiskelyckan i Gamle dal
14.00   Majornas 3dje rote- musik med rötter i den svenska folkmusiken, men med något  vidgade vyer.
14.00   Uppvisning med radiostyrda segelbåtar
16.00   Slut

Henrik Olsson, Innovatum 0520-289 414, eller 0708-16 89 28

Innovatum är ett utvecklingscentrum där lärande insikter och kunskaper byggs upp mellan näringsliv, forskning, utbildning, enskilda innovatörer och allmänhet. Med ett öppet sinne och en tillåtande attityd vill vi skapa de bästa möjliga förutsättningar för nytänkande och göra skillnad för de som vill utvecklas hos oss.