Innovatumföretaget Friendbase tar emot pris i tävlingen Start Tel Aviv 2015

Innovatumföretaget Friendbase tar emot pris i tävlingen Start Tel Aviv 2015

Friendbase, ett av Innovatums inkubatorföretag har blivit utsedd till vinnare i tävlingen Start Tel Aviv 2015 med följande motivering:

“Med en innovativ idé i en internationellt stark och växande marknad har detta kompetenta team redan visat goda tecken på att de kan realisera företagets stora potential – vi gratulerar Friendbase som svenska vinnare av Start Tel Aviv 2015!”

Under förra veckan var Friendbase på Israels ambassad och tog emot sitt pris av ambassadör Bachman.

Varje år ordnar organisationen Tel Aviv Global och Israeliska utrikesdepartementet en global tävling, Start Tel Aviv, där ett 20-tal länder får skicka en nationell vinnare vardera. Vinnarna får åka till Israel och delta på den stora DLD-konferensen i Tel Aviv som är Israels största internationella teknikkonferens där hundratals startups, venture capital bolag, affärsänglar och ledande multinationella bolag samlas.

Bolaget som befinner sig i en kraftigt expansiv fas är mycket glada för utnämningen då tidpunkten för att skapa nya kontakter för både finansiering och samarbeten ligger helt i linje med bolagets planering.

Den svenska juryn bestod av Magnus Lundin (SISP), Marie Alpman (Ny Teknik) och Jonas von Hedenberg (Bonnier Growth).

På bilden syns från vänster: DCM Rothman, CEO Andreas Rehnberg och ambassadör Bachman