Innovatum firar Arkivens dag

Innovatum firar Arkivens dag

På lördag den 14 november firar Innovatum Arkivens dag på Trollhättans stadsbibliotek där det blir föreläsningar och musikframträdande. Trollhättans arkivförening visar en liten utställning och finns på plats för att informera om arkivet och hur ni som förening kan göra för att arkivera och bevara era handlingar på bästa sätt!

Arkivens dag är till för att uppmärksamma och väcka intresse för arkivens verksamhet. Trollhättans föreningsarkiv finns till som en informationskälla forskare, skolelever och allmänhet. Arkivet förvarar material från föreningar som varit verksamma i Trollhättan från 1800-talet och framåt. Föreningsarkivet är också till för föreningar i Trollhättan med omnejd. Vi arbetar för att föreningarnas arkivmaterial ska samlas in, registreras, förvaras och tillgängliggöras.

För mer information och program