Nyhet -

Hardwells skivbolag släpper ny version av svensk varumärkesmusik inför 50-miljonerspublik

Det svenska låtskrivarteamet Million Sounds skrev 2013 låten ”No Matter Where We Are” som en del i ljudrelaterat varumärkesarbete/audio branding för Stayhard. Låten släpptes även som en fullängdsversion på Spotify med Stayhard som artist. Något som gjorde Stayhard till ett av de första varumärken någonsin att släppa en fullängdssingel som artist på streamingtjänsten. Nu har låten fått internationell uppmärksamhet och blivit upplockad av Hardwells skivbolag Revealed Recordings.

Skivbolaget släpper nu en version av låten med DJ’n och producenten Manse, något som gör låtens resa till ett unikt fenomen och en stor framgång för svensk musikindustri. Revealed Recordings är ett av världens främsta skivbolag inom EDM (Electronic Dance Music) och den nya versionen hade världspremiär på ”Hardwell On Air” fredag den 16 september, ett radioprogram som når över 50 miljoner lyssnare världen över. Versionen släpptes officiellt måndagen den 19 september.

– Jag har alltid älskat den här låten och ville göra en version av den med mitt melodiska sound, jag är supertaggad på att släppa den, säger Manse.

Million Sounds är ett samarbete mellan bolagen Melocom AB och MadeByLinus och är en del av det kreativa nätverket All Creators Together (ACT) som finns på Innovatum. Malin Isberg, Sofia Svärdh och Linus Lundberg nischar sig på ljud och musik i kombination med företagskommunikation. De skapar strategier, guidelines och musikaliskt innehåll som bygger relationer mellan varumärke och målgrupp - hur låter varumärket, och hur kommuniceras detta ut?

– Det har varit en häftig och rolig resa som också visat svart på vitt vilken effekt ett varumärke kan få av att arbeta strategiskt med ljud i sin varumärkesprofil, säger Malin Isberg, låtskrivare och marknadsstrateg.

”No Matter Where We Are” producerades 2014 i ytterligare en version och även den som en fullängdssingel. Tillsammans har versionerna hittills nått stora framgångar med bland annat:

• Över 1,1 miljoner streams på Spotify
  • Över 5 miljoner streams på Youtube
  • Nummer 2 på iTunes Dance Chart
  • Placerad på Sveriges Radio P3’s ”Digilistan”, och utmanade i och med detta public service då det var ett företag som stod som artist på låten.

Samtliga versioner av No Matter Where We Are finns tillgängliga på iTunes och Spotify

Mer information om projektet finns på millionsounds.se

Kontakt: Sofia Svärdh, 070 890 19 58, sofia.svardh@millionsounds.se

Press-kit: millionsounds.se/press-kit