Innokas hållbarhetsrapport 2023

Innokas 2023 hållbarhetsrapport är tillgänglig

Det är en anmärkningsvärd milstolpe för Innokas; vår första hållbarhetsrapport någonsin har nu offentliggjorts!

Hållbarhet är ett centralt strategiskt fokusområde för Innokas. Vi inser dess betydelse för att driva långsiktig framgång och upprätthålla starka relationer med våra kunder och andra samarbetspartner. Vi strävar efter att investera i konkreta åtgärder som inte bara gynnar Innokas utan också stödjer våra samarbetspartner på resan mot mer hållbara affärsmetoder.

Som kontraktstillverkare och produktutvecklare har vi en viktig roll i att föregå med gott exempel och vägleda våra kunder mot ökad hållbarhet genom hela värdekedjan. Vi är glada över att få den här möjligheten att visa upp framstegen i våra initiativ för hållbarhetsrapportering och beskriva vad framtiden har att erbjuda oss.

I den här rapporten hittar du till exempel:

• Dubbel väsentlighetsbedömning: Vi har genomfört en grundlig bedömning tillsammans med vårt moderbolag, Paree Group.
  • Översikt över Innokas hållbarhetsarbete: Vår strategi för att integrera hållbarhet i vår verksamhet och hjälpa våra kunder att förbättra sin verksamhet.
  • Färdplan för hållbarhet: Beskrivning av våra fem mål som vi strävar efter att uppnå enligt vår färdplan.
  • Hållbarhetsdata: Vi har börjat samla in data och förbereder oss för att presentera den i enlighet med CSRD:s rapporteringsstandarder.
  • Hållbarhetsstyrning: Tydliga beskrivningar av hur vi integrerar och övervakar hållbarhet i alla våra verksamheter på Innokas.

Hållbarhet är djupt förankrat i Innokas värderingar och uppdrag. Vi har ett uppdrag att förbättra människors liv genom att förverkliga meningsfulla teknikinnovationer tillsammans med våra kunder.

Du kan hitta den helt nya rapporten på engelska på vår webbsidor:

Innokas hållbarhet

Innokas communications

Presskontakt Media inquiries

Experttjänster för krävande elektromekanisk och medicinteknisk utrustning, regulatorisk expertis och mjukvarutjänster för sjukvårdsdigitalisering.

Innokas är ett finländskt familjeägt företag med nästan 30 års erfarenhet och 200 experter som arbetar i företaget. Innokas Medical ingår i koncernen Paree Group.

Innokas Medical Oy

Metsänneidonkuja 8 (Spektri Trio)
FI-02130 Espoo