Fasaden och det stora skärmtaket med flaggor från länder som är medlemmar i FN.

Nytt hotell på Göteborg Landvetter airport

Vid flygplatsterminalen på Göteborg Landvetter Airport växer ett nytt hotell fram och Inhouse Tech har fått rollen som projektledare på uppdrag av Swedavia.

Då hotellet ska ligga i nära anslutning till terminalen kommer det bli enklare för såväl affärsresenären som familjen som skall ut och resa.
Hotellet kommer att drivas av Scandic Hotels och med 223 rum, restaurang, konferensmöjligheter samt gym- och relaxavdelning blir det en ny viktig mötesplats på Göteborg Landvetter Airport

Det blir ett internationellt tema på hotellet då fasaden och det stora skärmtaket kommer att bestå av flaggor från länder som är medlemmar i FN.

Hotellet som blir sju våningar högt och en yta på 10 000 kvm kommer miljöcertifieras i enlighet med BREEAM-SE.

De första gästerna är välkomna att checka in till sommaren 2021.