Byggprojektet Nya Karolinska använder Infobric för närvaroregistrering enligt ID06

För att säkerställa en effektiv elektronisk närvaroregistrering av personal på arbetsplatsen har NKS beslutat att använda Infobrics elektroniklösningar och internettjänst Ease.

”Vi valde Infobrics lösning då det är en lösning som motsvarar våra krav på hög säkerhet och användarvänlighet för personalen och platsledningen. För Skanska är det också viktigt att den elektroniska personalliggaren kan hantera den mängd personer och företag som verkar på arbetsplatsen”, säger logistikchefen Göran Pettersson.

NKS är ett projekt med en stor positiv inverkan på många människor. Vi är verkligen glada och stolta över att samarbeta med Skanska och teamet på NKS. Beslutet att använda våra lösningar är ett kvitto på att vi har rätt produkter och kompetens för elektronisk närvaroregistrering på stora projekt med höga krav”, säger Johan Harrysson, VD på Infobric.

Internettjänsten Infobric Ease är ett realtidssystem som bidrar till förbättrad arbetsmiljö, säkrare och effektivare byggarbetsplatser. Vem som har tillträde till arbetsplatsen, och till olika områden på den som verktygscontainrar, bodar mm, styrs enkelt med Infobric Ease. Plats- och arbetsledningen säkerställer även att endast behörig personal får tillgång till, och kan använda maskiner som till exempel liftar. Infobric är ett ID06 ackrediterat företag.

Om Nya Karolinska Solna

Nya Karolinska Solna-projektet är ett omfattande byggprojekt som kommer att pågå fram till våren 2018. Den nya sjukhusanläggningen kommer att omfatta ca 330 000 kvm. Byggkostnaden är 14,5 miljarder kronor. Skanska bygger och är totalentreprenör. För mer information, se www.nyakarolinskasolna.se/sv/Byggprojektet.

Om Infobric

Infobric utvecklar lösningar som gör att arbetet på en byggarbetsplats blir säkrare och effektivare, bl a via internettjänsten Infobric Ease som förenklar och gör byggprocessen smidigare med realtids-information från byggarbetsplatsen. Infobric har 30-talet anställda och verksamhet i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Huvudägare i bolaget är fonden Scope Growth II L.P. och bolagets grundare. För mer information, se www.infobric.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Harrysson – VD Infobric
johan.harrysson@infobric.se