SweClockers.com:s omröstning 2012: Inet vinner entusiasternas hjärtan för femte året i rad

Datorhandlaren Inet har nu för femte året i rad blivit utsedd till Årets datorbutik 2012 av SweClockers.com, Sveriges största mötesplats och webbtidning för dator- och spelentusiaster. I år röstade över 8 500 medlemmar vilket är en ökning med 70 procent.

Entusiasterna på Sweclockers är våra viktigaste och mest kräsna kunder som vi hela tiden jämför våra insatser gentemot. Det är en ära för oss att de ännu en gång utsett oss till sin bästa datorbutik, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Datorhandlaren Inet vinner ännu en gång och för femte gången i rad spel- och datorentusiasternas hjärtan när SweClockers.com, Sveriges största mötesplats och webbtidning inom datorer och spel med över 200 000 medlemmar, gjort sin årliga omröstning på vilken datorbutik som är bäst, Årets datorbutik 2012.

– Vi försöker hela tiden ha våra kunders perspektiv när det gäller sortiment och leverans. Eftersom spel- och datorentusiasterna är vår kärnmålgrupp lyssnar vi extra mycket på deras åsikter och omdömen. Årets utmärkelse gör oss inte bara otroligt glada och stolta, vi får ett tydligt bevis på att vi arbetar på rätt sätt vilket vi kommer att fortsätta göra, säger Erik Wickman, vd för Inet.

Årets datorbutik är ett årligt återkommande evenemang där registrerade medlemmar på SweClockers.com kan rösta på den återförsäljare som de anser lyckats bäst under året med avseende på service, sortiment, leveranstider och prissättning. I år röstade 8 500 registrerade medlemmar jämfört med förra årets 5 000 röster, en ökning med 70 procent, vilket ger utmärkelsen stor tyngd.

– Inet har lyckats bygga ett mycket starkt varumärke bland våra medlemmar. De är duktiga på att kommunicera med läsarna i forumet och verkar ha en förmåga att känna av vad entusiasterna efterfrågar, säger Andreas Dimestam, chefredaktör på SweClockers.com.

Utöver SweClockers.com:s utmärkelse vann Inet nyligen Pricerunners omröstning om Årets e-handlare 2012 och Prisjakts omröstning om Årets nätbutik 2012 samt Bäst kundservice 2012.

Erik Wickman, vd, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Andreas Dimestam, chefredaktör, 076-788 7883, andreas@sweclockers.com
Magnus Sjöbäck, pressansvarig, 070-445 15 99, magnus.sjoback@inet.se

• priser och utmärkelser