Inet skickar med Battlefield 3 tillsammans med utvalda speldatorer och grafikkort.

Datorhandlaren Inet, som bland annat utsetts till årets datorbutik av entusiastnätverket Sweclockers, lanserar nu bundlingar med det hett eftertraktade spelet Battlefield 3 tillsammans med utvalda modeller av sin speldatorserie Taurus och grafikkort från kända tillverkare.

– Vi vill alltid bjuda våra kunder på det lilla extra och har därför beslutat att skicka med Battlefield 3 med populära och eftertraktade datorer och grafikkort, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet.

Taurusdatorerna är som klippt och skurna för krävande spel som Battlefield 3 och de modeller som omfattas av bundlingskampanjen är de toppresterande Taurus Hardcore, Overkill och nyligen lanserade Ultra.

Inet erbjuder också Battlefield 3 tillsammans med grafikkort närmare bestämt utvalda Nvidia GeForce GTX-baserade modeller från tillverkarna Asus, EVGA och Gigabyte.

– Ett perfekt tillfälle för våra kunder att få spelet de vill ha tillsammans med grafikkortet de behöver för att få en riktigt bra upplevelse.

Inet Taurus Ultra är en av de datormodeller från Inet som numera kommer med Battlefield 3 på köpet.

– Alla spelentusiaster man pratar med, även vår egen personal är eld och lågor inför Battlefield 3 efter att ha testat betaversionen och detta är Inets sätt att göra det lite mindre kostsamt att uppgradera, säger Erik Wickman, marknadschef på Inet.

Battlefield 3 lanseras 27 oktober och är en av de mest emotsedda spelreleaserna under 2011.

Erik Wickman, marknadschef Inet, 0708-65 27 02, erik.wickman@inet.se
Hemsida: www.inet.se

Inet säljer datorer, komponenter och datortillbehör till privatpersoner och företag i Sverige via webbshop och butiker belägna i Göteborg, Uddevalla och Stockholm. Verksamheten startades år 2000, omsätter 400 miljoner kronor och har idag omkring 50 välutbildade och lyhörda medarbetare. Huvudkontoret ligger i Sisjön i Göteborg. Inet blev år 2010 utnämnd till Årets Datorbutik av Sweclockers.com och till Årets Nätbutik av Prisjakt.