Bättre mobiltäckning för landsbygden

Bättre mobiltäckning för landsbygden

Fungerande mobiltäckning är en förutsättning för att kunna arbeta och verka på landsbygden. Induo Home, som i många år arbetat med lösningar för bättre inomhustäckning för mobiltelefoni och mobilt bredband, kan nu presentera en repeaterlösning för 3G avsedd för användning utanför tätort.

AT-2200 är en 3G-förstärkare för hem och mindre företag och är enkel att installera. Repeaterlösningen är utvecklad av Coiler, en av världens främsta tillverkare av repeaters för mobilnäten. Den nya modellen av repeatern AT-2200 har stöd för 3GIS som är Telenor och Tres gemensamma bolag. 3GIS har framförallt täckning på landsbygd för såväl Telenor som Tres kunder. Det nya utförandet har tagits fram på begäran från Induo Homes kunder och ger möjlighet till bättre inomhustäckning för de som använder Tre och Telenor utanför tätort.

-Den nya modellen av 3G-repeatern är mycket välkommen, många kunder som bor och arbetar utanför tätort har efterfrågat en lösning för 3GIS, säger Ronny Hong Hammargren, säljare hos Induo Home. Det är kul att vi nu kan ge fler personer möjlighet till en enklare vardag.

AT-2200 levereras i ett komplett paket bestående av repeater, antenn och kablar, allt som behövs för att komma igång. Driftsättning och montering är enkel och kan normalt utföras av en privatperson.